Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

máté 9.37. 2011-04-11 09:00:34
El kell mennem, de behozom, mire NEM válaszoltál, pedig NEKED írtam.

A hamisságot pedig, ott a másikban (lövészárok) meg lehet tekinteni.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-04-11 08:27:16 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-04-11 08:27:16
Mi neked a beszélgetés?

A makacsság, a ragaszkodás a hamissághoz?
Meg volt itt már minden beszélve, főleg veled:)

vagy ilyen:(

válasz erre: máté 9.37. - 2011-04-11 08:03:56 | megtekintés
máté 9.37. 2011-04-11 08:03:56
Azt gondolom, azért írsz,feltételezve a legjobbat, mert nagyonis érdekel, hogy az emberek mit gondolnak! és nyomod ide - beszélgetés helyett - azokat az Igéket,ráadásul összefüggéstelenül, amelyeket el is tud BÁRKI olvasni a Bibliában.

Viszont, amit Neked válaszul írtam, azt nem szíveskedtél elolvasni. Akkor esetleg tudnád, hogy azt folytatni is lehet, nem jutottál volna ilyen eredményre: "kit érdekel"?

Ez nagyon szomorú...

Ha mást nem is, azért a topic CÍMÉT elolvashatnád. A katolikus válaszol. Látod, Csaba első bejegyzésére valaki KÉRDEZETT :)

Ezért mondom, hogy ha nincs szándékodban kérdezni, csak azt lehet gondolni, hogy amit írsz, az VÁLASZ. Tehát, katolikus vagy... no, erre szeretném felhívni a figyelmet, persze, örülünk - ha közénk tartozol (és kéretlenül, csak válaszolsz, válaszolsz, válaszolsz)!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-04-11 07:47:49 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:47:49
Kit érdekel mit gondolnak???

Aki az emberek tetszését keresi az nem ismeri az Urat

Nekem mindenem megvan
megtaláltam a szántóföldben elrejtett kincset
illetve Ő talált meg engem:)
válasz erre: máté 9.37. - 2011-04-09 21:34:48 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:46:14
2. Jer 31,34 És nem tanítja többé senki az ő felebarátját, és senki az ő atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat, mert ők mindnyájan megismernek engem, kicsinytől fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert megbocsátom az ő bűneiket, és vétkeikről többé meg nem emlékezem.
3. Mt 7,29 Mert úgy tanítja vala őket, mint a kinek hatalma van, és nem úgy, mint az írástudók.
4. Mk 1,22 És elálmélkodának az ő tanításán; mert úgy tanítja vala őket, mint a kinek hatalma van, és nem úgy mint az írástudók.
5. Zsid 8,11 És nem tanítja kiki az ő felebarátját és kiki az ő atyafiát, mondván: Ismerd meg az Urat; mert mindnyájan megismernek engem a kicsinytől nagyig.
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:44:56
Légy tanítvánnyá
ne katolikussá, ne reformátussá

János ev 3
újjászületés, megtérés

a felekezet nem üdvözít
csak az élő Jézus
és csak egyedül Ő

Ő az ÚT, az EGYETLEN ÚT
válasz erre: Kriszta - 2011-04-10 14:55:49 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:42:00
Ez több, mint amire a természet taníthat minket. Nem test és vér jelentette ki nekünk Istent. Krisztus Jézus jelentette ki Őt nekünk, amikor befogadtuk a szívünkbe. !!!!!!!!!!!!!4

Ha tehát az Úr maga ismertette meg magát velünk, nem ez minden üdvözítő ismeret forrása? Istent ismerni azt jelenti: örök életünk van. !!!!!!!!!!!!!!4

Mihelyt Istennel közösségbe kerülünk, megkapjuk azt a bizonyosságot,!!!!!!!!!!! hogy új életre elevenedtünk meg. Ó, én lelkem, örvendezz ennek a felismerésnek, és áldjad Istent egész napon át.
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:40:38
Szoros közösség
"Akkor nem tanítja többé egyik ember a másikat, ember az embertársát arra, hogy ismerje meg az Urat, mert mindenki ismerni fog engem, kicsinyek és nagyok - így szól az Úr" (Jer 31,34).
Bizony sok mindent nem ismerünk, de az Urat igen. Ma ezt az ígéretet tapasztaljuk meg, és ez nem is csekély ígéret. Közülünk még a legkisebb hívő is ismeri Istent a Jézus Krisztusban. Bár nem annyira, mint szeretnénk, de mégis igazán ismerjük Őt. Nemcsak a róla szóló tanítást, hanem Őt magát is. Ő a mi Atyánk és barátunk. Személyesen ismerjük Őt. Elmondhatjuk: "Én Uram és én Istenem!" Meghitt kapcsolatban állunk Istennel, és sok boldog időt töltünk szent jelenlétében. Nem vagyunk többé idegenek a számára, mert az Úr titka közöttünk lakik.
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:39:54
"Én meghallgatom és figyelek rá." Az élõ Isten meghallgatja az imádságot és figyel ránk, azaz vezet minket. "Olyan vagyok, mint a zöldelõ ciprusfa." Isten hûségének a képe ez. Nem változtatja színét, mindig ugyanaz marad. - S végül a legjobb: "tõlem származik a te gyümölcsöd". Isten gyermekei életének a gyümölcsei attól az Úrtól származnak, akivel hitük összeköti õket s akivel eggyé lettek. Tehát nem önmagunkból kell valami jót elõhoznunk, hiszen nem támaszkodhatunk többé önerõnkre és saját cselekedeteinkre. Az Úrnak engedtük át a cselekvést. "Aki bennem marad - így szól Jézus -, az terem sok gyümölcsöt."
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:38:11
Pál apostolnak minden írásán átvonul az a gondolat, hogy ha megtörtént az a döntés, hogy eggyé lettem Jézussal a halálban, akkor Jézus feltámadt élete át meg áthatja emberi természetemet. Isten Fia életét élni ebben a halandó testben csak mindenható erő által lehetséges. A Szent Lelket nem lehet csupán vendégként befogadni, Ő átjár mindent. Amikor egyszer eldöntöttem, hogy "óemberem", azaz a bűn öröksége mindenestől azonossá váljék Jézus halálával, akkor a Szent LÉlek Isten eláraszt engem, és mindenről Ő gondoskodik. Az én dolgom csak az, hogy a világosságban járjak és engedelmeskedjem az Ő kijelentéseinek. Amikor már valóban döntöttem a bűnt illetően, akkor könnyű a valóságban is számolni azzal, hogy meghaltam a bűnnek, azért, mert Jézus életét megtalálom magamban. Mint ahogyan csak egyféle ember van, úgy szentség is csak egyféle lehet: Jézus Krisztus szentsége, én pedig az Ő szentségét kapom ajándékba. Isten belém oltja Fiának szentségét és így lelki szempontból új világrendbe tartozom.
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:34:16
A nap gondolata:
Életünk mély pontján jusson eszünkbe, hogy a lejtőn csak térdelve lehet megállni.
********************************************************
Imádság:
Kegyelemből, hit által
Noha nem voltam sztár, csak egy átlag,
Tagadni-vagy titkolnivalóm nincs.
A jó lelkiismeret drága kincs.
Bár érdemem semmi, de semmi nincs !
Mégis azt várom,hogy indulást ints,
És ha lehullt rólam a porbilincs,
Halhatatlanul ott vagyok NÁLAD.
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:20:39
3,34 Mert akit az Isten küldött, az Isten beszédeit szólja, mert annak ő nem mértékkel mérve adja a Lelket.
János ev
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:19:25
Cselekedetben(Mózesben) reménykednek sokan
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:18:06
39 Ti azért kutatjátok az Írásokat, mert azt gondoljátok, hogy azokban van az örök életetek: pedig azok rólam tesznek bizonyságot, Ézs 34,16; 2Tim 3,15-17
5,40 és mégsem akartok hozzám jönni, hogy életetek legyen.
5,41 Én nem fogadok el dicsőséget emberektől,
5,42 rólatok viszont tudom, hogy nincs meg bennetek az Isten szeretete.
5,43 Én az Atyám nevében jöttem, mégsem fogadtatok be; ha más a maga nevében jön, azt befogadjátok.
5,44 Hogyan tudnátok hinni ti, akik egymástól fogadtok el dicsőséget, de azt a dicsőséget, amely az egy Istentől van, nem keresitek?
5,45 Ne gondoljátok, hogy én foglak vádolni benneteket az Atyánál. Van, aki vádol benneteket: Mózes, akiben ti reménykedtek.
5,46 Mert ha hinnétek Mózesnek, hinnétek nekem: mert énrólam írt ő.
5,47 Ha pedig az ő írásainak nem hisztek, akkor az én beszédeimnek hogyan hinnétek?"
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:16:41
Halott vagy még testvér???


5,21 Mert ahogy az Atya feltámasztja a halottakat, és életre kelti őket, úgy a Fiú is életre kelti azokat, akiket akar. !!!! 5Móz 32,39
5,22 Az Atya nem is ítél senkit, hanem az ítéletet egészen a Fiúnak adta át, 1Jn 2,23
5,23 hogy mindenki úgy tisztelje a Fiút, ahogyan az Atyát tisztelik. Aki nem tiszteli a Fiút, az nem tiszteli az Atyát sem, aki őt elküldte.
5,24 Bizony, bizony, mondom néktek: aki hallja az én igémet, és hisz abban, aki elküldött engem, annak örök élete van;!!!! sőt ítéletre sem megy, !!!!!hanem átment a halálból az életbe. !!!! 1Jn 3,14
5,25 Bizony, bizony, mondom néktek, hogy eljön az óra, és az most van,!!!!!!!!!!!!!!!! amikor a halottak hallják az Isten Fiának a hangját, és akik meghallották,!!!!! élni fognak.


ÉN MEGHALLOTTAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:14:30
4,34 Jézus ezt mondta nekik: "Az én/mi eledelem az, hogy teljesítsem annak akaratát, aki elküldött engem, és bevégezzem az ő munkáját.
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:14:07
4,22 Ti azt imádjátok, akit nem ismertek, mi azt imádjuk, akit ismerünk, mert az üdvösség a zsidók közül támad. 2Kir 17,29-41; Ézs 2,3
4,23 De eljön az óra, és az most van, amikor az igazi imádói lélekben és igazságban imádják az Atyát, mert az Atya is ilyen imádókat keres magának.
4,24 Az Isten Lélek, és akik imádják őt, azoknak lélekben és igazságban kell imádniuk."
4,25 Az asszony így felelt: "Tudom, hogy eljön a Messiás, akit Krisztusnak neveznek, és amikor eljön, kijelent nekünk mindent."
4,26 Jézus ezt mondta neki: "Én vagyok az, aki veled beszélek."
Jn4
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:12:52
2,24 Jézus azonban nem bízta magát rájuk, mert ismerte mindnyájukat,
2,25 és nem volt szüksége arra, hogy bárki tanúskodjék az emberről, mert ő maga is tudta, hogy mi lakik az emberben (gonosz)
Jn2
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:12:15
3,34 Mert akit az Isten küldött, az Isten beszédeit szólja, mert annak ő nem mértékkel mérve adja a Lelket.
3,35 Az Atya szereti a Fiút, és kezébe adott mindent. Kol 1,19
3,36 Aki hisz a Fiúban, annak örök élete van, aki pedig nem engedelmeskedik a Fiúnak, nem lát majd életet, hanem az Isten haragja marad rajta."
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:12:00
3,22
Keresztelő János öröme

Jézus ezután elment tanítványaival együtt Júdea földjére, ott tartózkodott velük, és keresztelt.
3,23 János is keresztelt Ainonban, Szálim közelében, mert ott sok víz volt, és az emberek odamentek és megkeresztelkedtek.
3,24 János ugyanis még nem volt börtönbe vetve.
3,25 János tanítványai vitába szálltak a zsidókkal a megtisztulásról.
3,26 Odamentek Jánoshoz, és ezt mondták neki: "Mester, aki veled volt a Jordánon túl, akiről te bizonyságot tettél, íme, az keresztel, és mindenki őhozzá megy."
3,27 János így válaszolt: "Semmit sem szerezhet az ember, ha nem a mennyből adatott meg neki. 1Kor 4,7
3,28 Ti magatok tanúskodhattok arról, hogy megmondtam: Nem én vagyok a Krisztus, hanem előtte küldettem el.
3,29 Akié a menyasszony, az a vőlegény, a vőlegény barátja pedig, aki ott áll, és hallja őt, ujjongva örül a vőlegény hangjának: ez az örömöm lett teljessé.
3,30 Neki növekednie kell, nekem pedig kisebbé lennem.
3,31 Aki felülről jön, az felette van mindenkinek. Aki a földről való, földi az, és földiekről szól. Aki a mennyből jön (az felette van mindenkinek:) A zárójelbe tett szöveg a régi kéziratok egy részében nem található.; 1Kor 15,47
3,32 és arról tesz bizonyságot, amit látott, és hallott, de bizonyságtételét senki sem fogadja el.
3,33 Aki befogadta bizonyságtételét, az pecsétet tett arra, hogy Isten igaz.
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:11:42
3,18 Aki hisz őbenne, az nem jut ítéletre, aki pedig nem hisz, már ítélet alatt van, mert nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében.
3,19 Az ítélet pedig azt jelenti, hogy a világosság eljött a világba, de az emberek jobban szerették a sötétséget, mint a világosságot, mert a cselekedeteik gonoszak.
3,20 Mert aki rosszat cselekszik, gyűlöli a világosságot, és nem megy a világosságra, hogy le ne lepleződjenek a cselekedetei.
3,21 Aki pedig az igazságot cselekszi, a világosságra megy, hogy kitűnjék cselekedeteiről, hogy Isten szerint cselekedte azokat."
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:11:23
3,10 Jézus így válaszolt: "Te Izráel tanítója vagy, és ezt nem tudod?
3,11 Bizony, bizony, mondom néked: amit tudunk, azt szóljuk, és amit láttunk, arról teszünk bizonyságot, de nem fogadjátok el a mi bizonyságtételünket.
3,12 Ha a földi dolgokról szóltam nektek, és nem hisztek, akkor hogyan fogtok hinni, ha majd a mennyeiekről szólok nektek?
3,13 Mert nem ment fel a mennybe senki, csak az, aki a mennyből szállt le, az Emberfia. az Emberfia: Késői kéziratok hozzáteszik: aki a mennyben van
3,14 És ahogyan Mózes felemelte a kígyót a pusztában, úgy kell az Emberfiának is felemeltetnie, 4Móz 21,8-9
3,15 hogy aki hisz, annak örök élete legyen őbenne.
3,16 Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. 1Jn 4,9
3,17 Mert az Isten nem azért küldte el a Fiút a világba, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvözüljön a világ általa.
Simul justus et peccator 2011-04-11 07:11:06
Volt a farizeusok között egy Nikodémus nevű ember, a zsidók egyik vezető embere.
3,2 Ő egy éjjel elment Jézushoz, és így szólt hozzá: "Mester, tudjuk, hogy Istentől jöttél tanítóul, mert senki sem képes megtenni azokat a jeleket, amelyeket te teszel, hacsak nincs vele az Isten."
3,3 Jézus így válaszolt: "Bizony, bizony, mondom néked: ha valaki nem születik újonnan, nem láthatja meg az Isten országát." újonnan: Az eredeti szó kettős értelmű: újonnan és felülről.; Jn 3,31; 1Pt 1,23; 1Jn 3,9
3,4 Nikodémus ezt kérdezte tőle: "Hogyan születhetik az ember, amikor vén? Bemehet anyja méhébe és megszülethetik ismét?"
3,5 Jézus így felelt: "Bizony, bizony, mondom néked, ha valaki nem születik víztől és Lélektől, nem mehet be az Isten országába. Ez 36,25-27; Ef 5,26; Tit 3,5
3,6 Ami testtől született, test az, és ami Lélektől született, lélek az.
3,7 Ne csodálkozz, hogy ezt mondtam neked: Újonnan kell születnetek.
3,8 A szél arra fúj, amerre akar; hallod a zúgását, de nem tudod, honnan jön, és hova megy: így van mindenki, aki a Lélektől született."
ti 2011-04-11 01:35:29
Ha ez rendben van, akkor az Evangéliumot is megértette az ember, van mit hirdetni. Ha ez nincs rendben, akkor üres fecsegéssé silányul az egész, jobb híján önző időtöltésre jó, ha nincs másra fordítani az órákat, mert nincs olyan valaki az ember közelében, akivel személyesen beszélhetne. Mert ugye, az emberi kommunikációnak az internet nem az alapesete.
Végezetül elmondok Neked egy személyes példát, velem esett meg az idén januárban. Van egy lassan 2 éves dalmata szuka kutyám és tüzelt. Ilyenkor éjszaka sétáltattam inkább, mert nem akartam még kiskutyát. Nos, kint voltam a Népligetben, aztán egy narkós roma meleg srác próbálkozott, de látta, hogy nem jön össze a dolog. Aztán kajára kért pénzt. Nem hordok magammal, annyi volt csak, amennyi egy doboz cigire kell. A srác valóban éhes volt, láttam rajta, de inkább cigit vettem. Láttam a szemeit, azokból a szemekből Krisztus nézett, de nem vettem abban a pillanatban észre. Gondoltam, megfelezzük majd a pakli cigit, ha már kaját nem tudok neki venni, elüti az éhét cigivel, de amire megvettem, a srác eltűnt. Nos, tudod, akkor lesz az ember újjászületett és megtért, ha ilyenkor nem mérlegel, hanem kerít valami kaját. Az a cigi nem volt annyira fontos. A mai napig bánt a történet. Tudod, a megtérés, az újjászületés és a szeretet is ennyire konkrét, nem Pál leveleinek idézgetéséből áll.
Sok sikert!


ti 2011-04-11 01:33:59
Természetesen nem cáfoljuk azt, hogy Jézus tökéletes áldozata által minden bűn megbocsátást nyer és nyert, amit ember elkövet, elkövetett vagy el fog követni. De - és ez egy lényeges különbség az általad mondottakhoz képest - mi, akik katolikusnak valljuk magunkat és családjainkban évszázadokon keresztül őriztük és őrizzük a katolikus hitet és tanítást, azt valljuk, hogy a bocsánat akkor és kizárólag akkor ér el az egyénhez, a bűnt elkövető személyhez, ha a bocsánatot kérő felismeri Krisztust Isten fiának és kéri a bocsánatot az ő szent egyháza által (ami nem fog tetszeni Neked), mert arra bízta, amikor azt mondta, hogy akiknek megbocsátjátok a bűneit, az bocsánatot nyer. Természetesen, előfeltétele az egyház által szentség formájában kiszolgáltatott bocsánatnak, hogy egymás között is rendezzük a viszonyunkat, amennyire ez lehetséges. Ezért mondja a szentség kiszolgáltatása során pap azt a formulát, amit mond. És a katolikusoknak ez az újjászületés, a megtérés, amikor egy gyónás során Isten szent színe előtt megvalljuk tételesen életünk hibáit, bűneit. És megszabadulunk tőlük, de az egyház szolgálata által.
Mi ezt valljuk, ez a mi hitünknek a megtisztulásra, a Ti szóhasználatotokkal: az újjászületésre vonatkozó tétele. És ezt az újjászületést újra és újra meg kell ismételni, mert gyarlók vagyunk és hajlamosak vagyunk bűneinkbe visszaesni, mert a világban élünk, a mindennapok során hibázunk, vagyis elutasítjuk újra és újra Isten kegyelmét és ezt gyakran tudatosan tesszük. Számításból, gyávaságból, a legkülönfélébb okok és indokok alapján. Vagyis a mi hitünk szerint a kegyelmi állapotból ki lehet esni.
Most erről évekig vitázhatunk, de aki katolikus, az nem fog erről mást gondolni. Úgyhogy nem minket kellene térítgetni ezzel a rengeteg idézettel. Olvasni tudunk mi is, legfeljebb kevesebbet olvasunk az apostoli levelekből és többet az evangéliumokból. Ez a magyar társadalom elvallástalanodott eléggé. Ha téríteni akarsz, Krisztushoz téríteni az embereket, azt nem elsősorban itt és nem így kell csinálni. Van Budapesten és az országban számtalan más lehetőség erre.
Esetleg sokat kellene és lehetne ma újra és újra beszélni arról, hogy egyáltalán miből kell megtérni, mi a bűn. Miből kell megtérni, min kell változtatni. Egyénileg, - és megint csak meg kell jegyezni, hogy -, kollektíven is, csoport, falu, város, ország szintjén. Nem lehet újjászületett, megtért emberről beszélni, ha közben hallgat és átlép az aluljáróban a hajléktalanon és amikor lehetősége van rá, nem megy el a kerületi önkormányzati képviselő gyűlésére, a polgármesteri közmeghallgatásra, hogy számon kérje rajtuk azt, hogy mit tesznek ebben és ezer, nem is az élet minőségével, hanem magával az élettel kapcsolatos ügyekben. És nem megtért, újjászületett ember az, csak hirdeti magáról, aki hallgat, nem szól, mondván: én nem politizálok, közben növekszik a kiszolgáltatott munkanélküliek száma. Vagy stagnál a családi pótlék, de a gazdagok adójóváírást is kapnak gyerekeik után. Mondjuk ott kell ennek keresztény tartalmáról elmélkedni, ahol nagyítóval sem lehet találni munkahelyet, így nincs munkajövedelem, nincs adó, nincs mit jóváírni, mesterségesen átrendezi az állam a szegények kárára és gyerekeik kárára a jövedelmeket. Lehet hallgatni, de ebben az esetben a szeretet is hallgat, ha egyáltalán valaha is létezett.
Ha egyszer, amikor sok-sok időd lesz, és azt is tanulmányozod, hogy Pál, Péter, Jakab, János a leveleit kiknek és miért írta, minden esetben megtalálod a konkrét kiváltó okot is. Az, hogy megpróbáljuk általános érvényűként, önkényesen minden szituációra alkalmazni, az éppen a mi tévedésre hajlamos emberi tulajdonságainkból adódik. De az Újszövetség minden könyvében felfedezhetsz egy közös mozzanatot, még pedig azt, hogy ne legyetek közömbösek egymás sorsa iránt. És ez a másik fontos jele, tulajdonsága az egész újjászületett vagy megtért ember életének, azaz: mit ért a szeretet fogalmán?
folytatom, hogy befejezhessem
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-04-10 20:17:41 | megtekintés
szivárvány 2011-04-10 21:57:42
Szia Péter!
Írásaidban sok mindennel egyetértek, de ez a mondatod nem egészen így van.
"Ha valaki Jézus Krisztus parancsai szerint él tökéletesen, mindig azt cselekedve, amit Ő parancsolt, akkor annak nem kegyelemből van üdvössége és nem Jézus Krisztus érdeméért, hanem a törvény betartásáért."
A Biblia szerint akkor annak a valakinek nincs üdvössége.
Gal. 2,16
Tudván azt, hogy az ember nem igazul meg a törvény cselekedeteiből, hanem a Jézus Krisztusban való hit által, mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hitből és nem a törvény cselekedeteiből; Mivel a törvény cselekedeteiből nem igazul meg egy test sem.
Eféz. 2,8
Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Eféz. 2,9
Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.
válasz erre: Péter - 2011-04-05 22:54:12 | megtekintés
szivárvány 2011-04-10 21:32:47
Kedves Angyal!
Először is ne haragudj, hogy csak most válaszolok.

Igen, ha MA halnék meg, akkor biztosan tudom, hogy a mennyben az én Uramhoz kerülnék. Amikor Isten Szentlelke által újjászülettem, amikor elfogadtam Jézus bűn megbocsájtó kegyelmét, akkor tudtam, hogy nekem örök életem van. Nem volt, nem lesz, ha.... már most van.
Az üdvbizonyosság fogalma számomra ezt takarja.
Igen, tettem jót az életemben, de tettem olyat is, amivel megszomorítottam Isten Szentlelkét. Ha Isten éltet, akkor fogok még tenni, jót is és rosszat is, mert tökéletesek igazán majd csak odaát leszünk.
Köszönöm az Igéket, melyeket a további életemre nézve küldtél, valóban megszívelendők. De ezek után is csak azt mondhatom, ha MA meghalnék, akkor a mennybe jutnék. Azért hangsúlyoztam ki a MA szót, mert tudom, hogy MA még erősen állok a hitben és reménységem van afelől, hogy az én Uram meg is tart ebben. :)
Bízom benne, hogy így már egyetértünk. :)
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-04 02:02:20 | megtekintés
mt 2011-04-10 21:07:21
Sík Sándor: Hiszek

Hiszek, és hitem súlyos és kemény.
Nem tünde tan, nem pille vélemény.
Nincs benne így-úgy, bárcsak és talán:
Igen és nem, kereken, magyarán.
Semmi csűrés és semmi csavarás,
Ínyeskedés és köntörfalazás:
Hiszem és vallom, szeretem és élem,
Amit az Egyház hinni ád elébem.
Ebben a hitben élek és halok:
Katolikus vagyok.

Hiszek egy Istent, ki három személy,
Az élő Istent, aki bennem él,
S akiben élek, mozgok és vagyok,
Kinek tenyerén megsimulhatok.
Akinek rám is éber gondja van,
És cselekszik bennem és általam.
Aki mozdítja minden mozdulásom,
S én jóban-rosszban boldogan imádom
Intéző édes mély akaratát.
Hiszek Istenben, hiszem az Atyát.

Égnek és földnek testté vált frigyét:
Hiszem a Krisztust, hiszem az Igét.
Akit az Atya örök óta szül,
És akiben szépséggé lesz a zűr.
Kinek emberré tetszett válnia,
Hogy Isten legyen az ember fia.
Ki hogy minden nap eljöhessen hozzánk,
Ízlelnünk adta a rejtelmes Ostyát.
Benne az élet és benne az út.
Hiszek Istenben, hiszem a Fiút.

Hiszem a Krisztus gyújtotta tüzet:
A Szellemet, aki a Szeretet.
Aki Szent Péter ajakán rivall,
Hegyeket bont, szíveket áthidal,
És hét csatornán csorgatja belém
Az élesztő kegyelem kútfejét.
Ki tüzet gyújt az embergondolatnak,
Kiből fölébe nőhetsz tenmagadnak
És mosolyoghatsz, alkothatsz, ölelhetsz.
Hiszek Istenben, hiszem a Szentlelket.

Simul justus et peccator 2011-04-10 20:17:41
Én azért születtem, és azért jöttem e világra, hogy bizonyságot tegyek az igazságról. Mindaz, a ki az igazságból való, hallgat az én szómra.Jn18
Simul justus et peccator 2011-04-10 20:12:22
9. Én ezekért könyörgök: nem a világért könyörgök, hanem azokért, a kiket nékem adtál, mert a tiéid. Jn17
Simul justus et peccator 2011-04-10 20:05:32
37. És noha ő ennyi jelt tett vala előttük, mégsem hivének ő benne:
38. Hogy beteljesedjék az Ésaiás próféta beszéde, a melyet monda: Uram, ki hitt a mi tanításunknak? és az Úr karja kinek jelentetett meg?
39. Azért nem hihetnek vala, mert ismét monda Ésaiás:
40. Megvakította az ő szemeiket, és megkeményítette az ő szívöket; hogy szemeikkel ne lássanak és szívökkel ne értsenek, és meg ne térjenek, és meg ne gyógyítsam őket.
Jn12
Simul justus et peccator 2011-04-10 20:04:52
26. De ti nem hisztek, mert ti nem az én juhaim közül vagytok. A mint megmondtam néktek:
27. Az én juhaim hallják az én szómat, és én ismerem őket, és követnek engem:
28. És én örök életet adok nékik; és soha örökké el nem vesznek, és senki ki nem ragadja őket az én kezemből.
29. Az én Atyám, a ki azokat adta nékem, nagyobb mindeneknél; és senki sem ragadhatja ki azokat az én Atyámnak kezéből.
30. Én és az Atya egy vagyunk.
Simul justus et peccator 2011-04-10 20:04:27
9. Én vagyok az ajtó: ha valaki én rajtam megy be, megtartatik és bejár és kijár majd, és legelőt talál.
10. A tolvaj nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; én azért jöttem, hogy életök legyen, és bővölködjenek.
11. Én vagyok a jó pásztor: a jó pásztor életét adja a juhokért.
12. A béres pedig és a ki nem pásztor, a kinek a juhok nem tulajdonai, látja a farkast jőni, és elhagyja a juhokat, és elfut: és a farkas elragadozza azokat, és elszéleszti a juhokat.
13. A béres pedig azért fut el, mert béres, és nincs gondja a juhokra.
14. Én vagyok a jó pásztor; és ismerem az enyéimet, és engem is ismernek az enyéim,
15. A miként ismer engem az Atya, és én is ismerem az Atyát; és életemet adom a juhokért.
Jn10
Simul justus et peccator 2011-04-10 20:03:47
34. Felele nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek, hogy mindaz, a ki bűnt cselekszik, szolgája a bűnnek.
35. A szolga pedig nem marad mindörökké a házban: a Fiú marad ott mindörökké.
36. Azért ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek.
Jn8
Simul justus et peccator 2011-04-10 20:03:03
1Pt 2,2 Mint most született csecsemők, a tiszta, hamisítatlan tej után vágyakozzatok, hogy azon növekedjetek;
Kriszta 2011-04-10 18:24:00
Köszönöm :-) Küldtem levelet.
válasz erre: mcsaba - 2011-04-10 15:52:24 | megtekintés
mcsaba 2011-04-10 15:52:24
minthaka@freemail.hu
válasz erre: Kriszta - 2011-04-10 14:55:49 | megtekintés
Kriszta 2011-04-10 14:55:49
Kedves mcsaba!
Ezt írtad fórumnyitónak:
"(...) kemény vitáim voltak a katolikus egyházzal, és közben meglehetősen megismertem a pünkösdi gyülekezetek eszmeiségét. A kettő között kellett választanom. És végül döntöttem. Katolikussá lettem, mert megértettem az Egyház tanítását. (...)"
Én is ebben a cipőben járok, csak én kb. 12 éve küzdök és vívódok. Hol itt, hol ott teszem le a voksom, és amikor végképp összezavarodok akkor se itt se ott. Kicsit belezavarodtam már a dolgokba. Segítenél nekem priviben?
máté 9.37. 2011-04-10 11:14:59
Itt megismerhettük, testvérek, milyen lehet a hívő ember nárcizmusa. Én bizom! változhat még...

Pedig - a hitetlen? - József Attila régen leírta, amit annyira szeretünk:

"Hiába fürösztöd önmagadban
Csak másban moshatod meg arcodat."
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:34:45
Csak nem érdem és nem üdvösségszerző

Jn 10,28 És én örök életet adok nékik; és soha örökké el nem vesznek, és senki ki nem ragadja őket az én kezemből.

A kegyelemből nem lehet kiesni
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-09 21:16:00 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:31:52
Az isteni válasz mindig nagyvonalú. Összezúz, de be is kötöz; megöl, de megelevenít. A bûnokozta károk kétségtelenül súlyosak és a sebek gyógyíthatatlanok. De õ meg tudja gyógyítani azokat is. Páratlan orvos a maga nemében. Az általa felkínált gyógyszer: Fiának a vére. Az õ sebeivel gyógyulunk meg. A bûnös megigazulása egyszersmind gyógyulás is. A bûnbocsánat megelevenedést hoz magával. - Isten lényege a szeretet; nehezére esik haragot tartani. Az van kedvére, ha szerethet és áldhat. Mihelyt egy valóban töredelmes szívre talál, mely õszintén kitárul feléje, nem tud mást tenni, mint lehajol ahhoz és megeleveníti. "Kénytelen vagyok könyörülni rajta" - ez a belsõ kényszer szorongatja Istent. Nem szívesen "mutatja magát idegennek" és szól hozzánk "kemény beszédekkel" (1 Móz 42, 7). Mihelyt az ember megalázkodik, Isten azonnal szeretetével veszi körül. Tehát nincs okunk panaszkodni, hogy Isten nem szeret minket. Csak bennünk van a hiba, ha szeretete nem járt még át minket. Isten szeretete minden szívet eláraszt, amely megnyílik elõtte.
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:30:57
A teljes megtérést teljes összetörés elõzi meg. Öndicsõségünk s az az igyekezetünk, hogy majd mi mindent elintézünk, oda van. Pedig milyen mélyen gyökerezik mindez az emberben! Mindent megragad, ami a keze ügyébe kerül és semmi fáradságot nem kímél (Ézs 57, 10). Az Úr csak akkor tud munkálkodni, ha saját erõnk végéhez érkeztünk, s akkor mutatja meg igazán hatalmát.
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:30:34
. A hitetlen ember ismertetõjele a teljes önbizalom és a láthatókra való hagyatkozás. "Nem ülünk többé lóra", azaz teljesen lemondunk arról, hogy magunkválasztotta eszközökkel segítsünk önmagunkon. Izrael belátja, hogy a lovak sem segítenek többé, de kezeik csinálmánya, a bálványok sem és le kell mondaniok az önistenítésrõl is. Dacos erejük megtört. Olyanokká lettek, mint a kiskorú gyermek, aki kezét nyújtja és hagyja magát vezetni. Nem tudnak mást felmutatni Isten elõtt, csak tehetetlenségüket és gyengeségüket. Egyébre sem hivatkozhatnak többé, csak szegény és árva voltukra.
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:29:54
....lóra sem ülünk és nem mondjuk többé kezeink csinálmányának: Istenünk! Mert nálad talál kegyelmet az árva. Kigyógyítom õket hûtlenségükbõl, szeretem õket ingyen kegyelembõl.
(Hós 14, 4-5)
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:29:26
Fogadd el azt, ami jó" tulajdonképpen azt a kérést fejezi ki, hogy "légy jó hozzánk". Nem azt kérjük tehát, hogy jó dolgunk legyen, hanem azt, hogy Isten jó legyen hozzánk. A valódi bûnbánat ismertetõjele az, hogy a lélek Isten kegyelme után vágyakozik. Többé nem azt kívánjuk, hogy Isten jósága földi áldásokban és adományokban jelentkezzék, hanem õt magát akarjuk, amint Luther mondta egyszer: "A kegyelmes Istent akarom megtalálni." Annak a számára azonban, aki Istent eltaszította magától, a bûnnek elviselhetetlenné kell válnia. Csak akkor tud ismét Istenhez közeledni. - "Ajkaink tulkaival áldozunk neked." A kegyelembõl ajándékképpen kapott megbocsátást buzgó hálaadással kell viszonoznunk. - A mi áldozatunk ajkaink dicsérete.
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:28:54
Különös, hogy Isten elõször csak vallomást, azaz csupán szavakat kíván tõlünk. Azoknak azonban szívbõl kell jönniök. Istent nem lehet üres szavakkal kifizetni. A szív mélyébõl kell elõtörni: vétkeztem, bocsáss meg! - szószerint: "Végy el minden álnokságot!" Ez az elvenni szó valami teherre utal, mely súlyos és lenyom. Ha ilyen tehernek látjuk a bûnt, akkor kérhetjük elvételét.
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:28:31
Egy népet sohasem a szabadságszeretõ felfogása vagy a munka terén tett erõfeszítései emelnek fel, hanem egyedül és kizárólag a visszafordulás ahhoz, akitõl elhajlott. Ez az út oly egyszerû és mégis olyan kevéssé járt. Nem arról van szó, hogy levezekeljük vagy jóvátegyük a bûnt; nyílt megvallásra van szükség. "Végy el minden álnokságot!" De milyen sokáig tart az, míg egy ember belátja: bajomnak magam vagyok az oka és csak azt kapom, amit tetteimmel megérdemeltem.
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:28:03
Ábrahám hit által igazult meg
bár néha azért eléggé ingadozott
Egyiptomban Sárát eladta
de hitt Isten szabadításában
Őt is Jézus szabadította meg, az egész Ószövetségi kiválasztott Jézus érdeméért jutott örök életre
Mózestől kezdve
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:26:20
"Elbuktál álnokságod miatt" - mondja a próféta Izrael népének. Többféle okot is lehetett találni arra a gyászos katasztrófára, mely a népre rászakadt. Többek között arra az ellenséges túlerõre lehetett rámutatni, mellyel Izrael szembekerült. De a bukás legmélyebb oka mégiscsak a nép álnoksága volt. Az Istenhez vezetõ út még nem zárult le. "Térj vissza hát Izrael az Úrhoz, a te Istenedhez!" Az Isten még mindig Izrael Istene volt, készen arra, hogy könyörüljön rajtuk a szövetség vére miatt (2 Móz 24, 8).
Simul justus et peccator 2011-04-10 07:25:54
Térj vissza hát Izrael az Úrhoz, a te Istenedhez, mert elbuktál álnokságod miatt! Vegyétek magatokhoz e beszédeket és mondjátok neki: végy el minden álnokságot és fogadd el azt, ami jó, és ajkaink tulkaival áldozunk neked.
(Hós 14, 2-3)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.