Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

Simul justus et peccator 2011-03-11 13:05:53
Tudod ki a vallásos fanatikus
aki a vallásában hisz(én Jézusban CSAK)
Nikodémus is nagy tanító volt
de szó szerint vette az újjászületést

Monda néki Nikodémus: Mimódon születhetik az ember, ha vén? Vajjon bemehet-é az ő anyjának méhébe másodszor, és születhetik-é?
válasz erre: mcsaba - 2011-03-11 12:48:58 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-11 13:02:50
4. Mert lehetetlen dolog, hogy a kik egyszer megvilágosíttattak, megízlelvén a mennyei ajándékot, és részeseivé lettek a Szent Léleknek,
5. És megízlelték az Istennek jó beszédét és a jövendő világnak erőit,
6. És elestek, ismét megújuljanak a megtérésre, mint a kik önmagoknak feszítik meg az Istennek ama Fiát, és meggyalázzák őt.
Simul justus et peccator 2011-03-11 13:00:13
Én tudom mit értek
te meg tarts ki a tied mellett
válasz erre: mcsaba - 2011-03-11 12:48:58 | megtekintés
mcsaba 2011-03-11 12:48:58
Az a gond veled MM, mint minden vallásos fanatikussal: nem látod be, hogy az általad szajkózott igék éppen az ilyenektől igyekeznek megóvni!

Attól még, hogy fel tudom sorolni a telefonkönyvet, még nem biztos hogy értem is a telefon működési elvét! -:)))
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:46:17
5. Ellenben annak, a ki nem munkálkodik, hanem hisz abban, a ki az istentelent megigazítja, az ő hite tulajdoníttatik igazságul.
6. A mint Dávid is boldognak mondja azt az embert, a kinek az Isten igazságot tulajdonít cselekedetek nélkül.
7. Boldogok, a kiknek megbocsáttattak az ő hamisságaik, és a kiknek elfedeztettek az ő bűneik.
8. Boldog ember az, a kinek az Úr bűnt nem tulajdonít.
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:45:38
3. Uram, a te prófétáidat megölték, és a te oltáraidat lerombolták; és csak én egyedül maradtam, és engem is halálra keresnek.
4. De mit mond néki az isteni felelet? Meghagytam magamnak hétezer embert, a kik nem hajtottak térdet a Baálnak.
5. Ekképen azért most is van maradék a kegyelemből való választás szerint.
6. Hogyha pedig kegyelemből, akkor nem cselekedetekből: különben a kegyelem nem volna többé kegyelem. Hogyha pedig cselekedetekből, akkor nem kegyelemből: különben a cselekedet nem volna többé cselekedet.
Rm 11
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:44:51
37. Mert a te beszédidből ismertetel igaznak, és a te beszédidből ismertetel hamisnak.
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:44:09
18. Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.
19. Minden fa, a mely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik.
20. Azért az ő gyümölcseikről ismeritek meg őket.
Mt7
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:42:53
Ja és mielőtt ugranátok

akinek nem inge ne vegye magára

ha mégis

mit mondott Jézus Pilátusnak

TE MONDÁD
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:41:53
3. Jel 21,8 A gyáváknak pedig és hitetleneknek, és útálatosoknak és gyilkosoknak, és paráznáknak és bűbájosoknak, és bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, a mi a második halál.
4. Jel 22,15 De kinn maradnak az ebek és a bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és mind a ki szereti és szólja a hazugságot.
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:41:17
1Kor 6,9 Avagy nem tudjátok-é, hogy igazságtalanok nem örökölhetik Istennek országát? Ne tévelyegjetek; se paráznák, se bálványimádók, se házasságtörők, se pulyák, se férfiszeplősítők,
mcsaba 2011-03-11 12:41:03
Érdekes a Magdalai Mária esete is (azé, amelyik a bűnbánó):

"Amikor ezt mondta, hátrafordult, és látta, hogy Jézus ott áll, de nem ismerte fel, hogy Jézus az. Jézus így szólt hozzá: "Asszony, miért sírsz? Kit keresel?" Ő azt gondolta, hogy a kertész az, ezért így szólt hozzá: "Uram, ha te vitted el őt, mondd meg nekem, hova tetted, és én elhozom." 16 Jézus nevén szólította: "Mária!" Az megfordult, és így szólt hozzá héberül: "Rabbuni!" - ami azt jelenti: Mester. Jézus ezt mondta neki: "Ne érints engem, mert még nem mentem fel az Atyához, hanem menj az én testvéreimhez, és mondd meg nekik: Felmegyek az én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez."

Jézust, a feltámadottat MM testileg akarja érinteni, és Tamással ellentétben neki nem engedi meg, hogy hozzáérjen. A magyarázat egyszerű: a Feltámadottat ezentúl csak közösségben, csak a kenyértörés alkalmával lehet megérinteni. Jézus ezzel adta tudomásul Mária Magdolnának: ha engem érinteni akarsz, azt csak a közösségben és csak a kenyér s bor egységében fogod tudni megtenni!

Sajnálom, hogy a történelem ismétli önmagát: újra bálványt csináltak az Isten szavaiból, akár a zsidók idejében.Jézus ugyanis több a leírott igénél, sőt valamennyi ige éppen Jézusban elevenedett meg, anélkül csak szövegtöredékek voltak. A hús-vér Ige megtestesült, és azóta is velünk vn mindennap a világ végezetéig: szavaiban, testében és vérében.
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:40:50
Rm 8,9 De ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten Lelke lakik bennetek. A kiben pedig nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé.

hanem a Sátáné
nincs köztes hely
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:40:26
Rm 8,9 De ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten Lelke lakik bennetek. A kiben pedig nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé.
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:39:53
4. 1Kor 2,11 Mert kicsoda tudja az emberek közül az ember dolgait, hanemha az embernek lelke, a mely ő benne van? Azonképen az Isten dolgait sem ismeri senki, hanemha az Istennek Lelke.
5. 1Kor 2,14 Érzéki ember pedig nem foghatja meg az Isten Lelkének dolgait: mert bolondságok néki; meg sem értheti, mivelhogy lelkiképen ítéltetnek meg.
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:38:03
Imádd bátran a bálványt, tőlem
válasz erre: mcsaba - 2011-03-11 12:29:55 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:35:49
5. Mert a test szerint valók (istentelenek)a test dolgaira gondolnak; a Lélek szerint valók pedig a Lélek dolgaira.
6. Mert a testnek gondolata halál; a Lélek gondolata pedig élet és békesség.
7. Mert a test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti.
8. A kik pedig testben vannak, nem lehetnek kedvesek Isten előtt. Róma 8
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:33:31
Jn 14,6 Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.

Út-Ami nem Krisztus nem út
tévedés

Igazság- a többi hazugság
Élet-a többi halál

nincs köztes dolog
Krisztus vagy Sátán

kegyelem-harag
világosság-sötétség
mcsaba 2011-03-11 12:29:55
Ezt csak te állítod!
Mi az ostyában és borban Rejtezőt imádjuk. Amúgy meg teljesen tárgytalan a vita:
"Ami kezdettől fogva volt, amit hallottunk, amit szemünkkel láttunk, amit megfigyeltünk, amit kezünkkel is megtapintottunk, azt hirdetjük az élet igéjéről."

Én tapasztalatból beszélek, te elméletből, ennyi a különbség.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-11 12:02:38 | megtekintés
alex:) 2011-03-11 12:16:17
MERT: Ő feltámadt és él az Úr Jézus teljes dicsőségben és teljes Halalommal felruházva :Dicsőség az Istennek! :)Áld én lelkem az Urat! Mert nagyot tett Ő,a bűnös emberekért,én értem is! Minden az Ő drága szent érdeme! Hódoljunk előtte. Soli Deo Gloria.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-11 12:02:38 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-11 12:02:38
senki sem mondta


csak az ostyát imádják
mi meg az ÉLŐ JÉZUST
válasz erre: eva-48 - 2011-03-11 09:35:28 | megtekintés
mcsaba 2011-03-11 11:33:47
Az Oltári szentség hatását megtapasztalom a saját életemben, de láttam már azt is, saját szemeimmel, milyen hatással van a gonosz lelkekre!
válasz erre: mcsaba - 2011-03-11 11:23:57 | megtekintés
mcsaba 2011-03-11 11:23:57
"De eljön az óra, és az most van, amikor az igazi imádói lélekben és igazságban imádják az Atyát, mert az Atya is ilyen imádókat keres magának."

Azt gondolom ebben az értelemben kell a következőket is értelmezni:

"A lélek az, aki életre kelt, a test nem használ semmit: azok a beszédek, amelyeket én mondtam nektek: lélek és élet."

I. Miszerint aki Istent követni akarja, az ezt csak a Szentlélek vezetésével tudja megtenni, és mindvégig kitartani az igazságban, akár élete árán is. Lásd a keresztény vértanúk életpéldáját.

II. Testünk a törvény alá van vetve = a halál martaléka, ez alól csak a Jézus tanítása és végső soron a keresztfán bemutatott "tanítása" szabadíthat fel, pusztán testi igyekezettel nem lehet sokra vinni. Erről beszél oly sokat Pál is: a test és lélek tusakodásáról. Ez a rész nem utolsó vacsora szimbolikussá tétele! Remélem nem így gondolod. Végzetes hiba lenne!

Amúgy nevetek magamban: hogy van az, hogy valamit szó szerint kell venni, mást meg nem? -:))))
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-03-11 10:01:55 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-03-11 10:01:55
Ezt tényleg nehéz eldönteni saját kútfőnkre támaszkodva. De "szerencsére" az Úr Jézus nem hagy minket tudatlanságban, hiszen maga jelenti ki ez után hogy "a lélek az ami megelevenít", és amit mondott, az "lélek és élet", vagyis egyértelműen lelkiképpen értelmezendő.

Jn 6,63
válasz erre: angyal / József/ - 2011-03-10 19:19:01 | megtekintés
eva-48 2011-03-11 09:39:58
Bizony, Isten dolgait sem ismeri senki - különösen nem az ember behatárolt "fantáziájával" az Úrra nézve... amikor a (hitetlen) EMBER mondja meg, hogy mit tehet Ő... és mit nem...
Csakis Isten Lelke az, aki mindezt megmagyarázza: lépj közelebb, Hozzám! Ne félj! Különösen nem SZERETETEMTŐL. Amen.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-11 07:01:20 | megtekintés
eva-48 2011-03-11 09:36:19
Pontosan, mert Jézus Isten Igéje :)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-11 06:59:29 | megtekintés
eva-48 2011-03-11 09:35:28
Tévedtek. Sem a katolikusok, sem az evangélikusok ... nem kannibálok :)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-11 07:00:02 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-11 07:01:20
Amit Jézus mond csak a megtértek értik
A Bibliát sem érti más, félre magyarázza

1Kor 2,11 Mert kicsoda tudja az emberek közül az ember dolgait, hanemha az embernek lelke, a mely ő benne van? Azonképen az Isten dolgait sem ismeri senki, hanemha az Istennek Lelke.

Ezért van a sok vita a nem megtértek nem értik, mert nem érthetik
Simul justus et peccator 2011-03-11 07:00:02
Azért mentek el Jézustól , mert ők is szó szerint vették
kannibalizmusnak hitték
Simul justus et peccator 2011-03-11 06:59:29
1. Mt 4,4 Ő pedig felelvén, monda: Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden ígével, a mely Istennek szájából származik.
2. Lk 4,4 Jézus pedig felele néki, mondván: Meg van írva, hogy nemcsak kenyérrel él az ember, hanem az Istennek minden ígéjével.


Így lehet érteni
válasz erre: angyal / József/ - 2011-03-11 00:32:42 | megtekintés
angyal / József/ 2011-03-11 00:32:42
Csaba!
Kemény beszéd ez! A tanítványok közül is csak egy helyen említi az ige hogy Urunkat elhagyták, akkor amikor a Teste és Vére valóságos evéséről és ivásól ír. Ezt már semmiképpen nem voltak hajlandók elfogadni, mert racionalitásukba már nem fért bele.
De az apostolok, ahogy Urunk Igéje írja, mindvégig kitartottak.
Úgy fejezték be ezért életüket mint Urunk Jézus Krisztus. János apostol ennek a tanuja.:)
válasz erre: mcsaba - 2011-03-10 21:31:10 | megtekintés
mcsaba 2011-03-10 21:31:10
..."Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad(örök élete van), és én feltámasztom őt az utolsó napon."Jn,6
Kérdés? Hol beszél Jézus szimbólumokban, és hol kell Őt szó szerint érteni?...

Ezt a részt nem lehet önmagában értelmezni, csak más hasonló kijelentésekkel összevetve:

"Miközben ettek, vette Jézus a kenyeret, áldást mondott, és megtörte, a tanítványoknak adta, és ezt mondta: "Vegyétek, egyétek, ez az én testem!" Azután vette a poharat és hálát adott, nekik adta, és ezt mondta: "Igyatok ebből mindnyájan, mert ez az én vérem, a szövetség vére, amely sokakért kiontatik a bűnök bocsánatára."

"A zsidók erre vitatkozni kezdtek egymással, és ezt kérdezték: "Hogyan adhatná ez nekünk a testét eledelül?" Jézus így szólt hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom néktek: ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok a vérét, nincsen élet tibennetek. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. 55 Mert az én testem igazi étel, és az én vérem igazi ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, az énbennem marad, és én őbenne. Ahogyan engem az élő Atya küldött el, és én az Atya által élek, úgy az is, aki engem eszik, élni fog énáltalam. Ez az a kenyér, amely a mennyből szállt le; ez nem olyan, mint amilyet atyáitok ettek, és mégis meghaltak: aki ezt a kenyeret eszi, élni fog örökké."

"És vette a kenyeret, hálát adott, megtörte és e szavakkal adta nekik: "Ez az én testem, amely tiérettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre."

Konklúzió:
Jézus az utolsó vacsorán valóságosan átváltoztatta a kenyeret és a bort testévé és vérévé. Ezért tartjuk mi katolikusok az utolsó vacsorát az Oltári szentség megalapításának.Ami ott történt ugyanakkor szimbólum is: ez történik a szentek életével is, akik fogják a profán, anyagi világot és beemelik a szent, az Isten szférájába- Átváltoztatják a megromlott teremtést, és az Isten dicsőségére helyreállítják azt.

Az utolsó vacsora ténye ugyanakkor nagyon világos, nagyon szó szerinti: aki nem veszi magához Jézus testét és vérét, abban nem lehet élet. És mi katolikusok hisszük, hogy minden egyes szentmisében Jézus maga van jelen a kenyérben és borban, hiszen Ő adta parancsba, hogy ezt kell tenni, amikor megmlékezünk róla. Ez az amit mi katolikusok szó szerint veszünk.
válasz erre: angyal / József/ - 2011-03-10 19:19:01 | megtekintés
angyal / József/ 2011-03-10 19:19:01
"Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad(örök élete van), és én feltámasztom őt az utolsó napon."Jn,6
Kérdés? Hol beszél Jézus szimbólumokban, és hol kell Őt szó szerint érteni?
Simul justus et peccator 2011-03-10 06:00:23
"Én világosságul jöttem a világba, hogy aki hisz énbennem, ne maradjon a sötétségben" (Jn 12,46).
Ez a világ sötét, mint az éjszaka. Jézus Krisztus azért jött, hogy hit által világosságunk legyen és ne maradjunk tovább az emberiség többi részét beborító sötétségben.
Simul justus et peccator 2011-03-10 05:59:58
A farizeus azonban úgy hagyta el a templomot, ahogy odament. Nála semmi sem változott meg. - Sokan maradnak minden imádságuk, igeolvasásuk vagy hallgatásuk ellenére is ugyanazok a régi, töretlen, alázat nélküli emberek, akikben Isten nem gyönyörködik. Aki porig alázza magát, azt Isten szeretettel a szívére vonja.
Simul justus et peccator 2011-03-10 05:57:35
A vámszedõ pedig távol állva, még a tekintetét sem akarta az égre emelni, hanem verte a mellét és így szólt: Isten, légy irgalmas nekem, bûnösnek!
(Lukács 18, 13)
Távol állt. Érezte, hogy tulajdonképpen semmi joga sem volt ahhoz, hogy belépjen erre a szent helyre. Méltatlannak tartotta magát ahhoz is, hogy ott idõzzék. Érezte Istentõl való távolságát és az elválasztó falat. Szégyenében lesütött szemekkel állt Isten elõtt. Lelki szemei elõtt lebegett egész bemocskolt élete. A magában való bizakodásnak még csak a nyoma sem volt benne. Mellét verte, azaz nem tartotta magát jónak, csak ütésekre méltónak. Az önigazult ember valósággal szerelmes önmagába, gyengéden bánik önmagával és azt akarja, hogy mások is simogassák. A vámszedõ mellét verte, melyben ott dobogott gonosz szíve, minden nyomorúság forrása. "Szíveteket szaggassátok meg!" - kiáltja nekünk Jóel próféta (2, 13).
Simul justus et peccator 2011-03-10 05:56:45
Engedj teljes szabadságot Istennek, amikor róla beszélsz! Mielőtt Isten üzenete másokat megszabadíthatna, először benned magadban kell a szabadulásnak valósággá lennie. Gyűjtsd össze a tényeket és világítsd meg bizonyságtételed által.
Simul justus et peccator 2011-03-10 05:56:24
Különbség van a bizonyságtevés és az igehirdetés között. Igehirdető az, aki megértette Isten hívását és el van szánva rá, hogy minden erejét és képességét latba veti, hogy egész lényével hirdesse Isten igazságát. Isten kivezet minket saját életünk felőli elképzeléseinkből és a maga számára használhatóvá formál, akárcsak a tanítványokat pünkösd után. Pünkösd semmire sem akarta megtanítani a tanítványokat, hanem általa testet öltött bennük az, amit hirdettek. "Lesztek nekem tanúim" (Csel 1,8).
Simul justus et peccator 2011-03-10 05:55:54
A szellem szó nem tőlem származik
jobban szeretem Szentlélek
(de reformátusok is használják már )
holott az Újszövetség nem konszekvensen használja a pszüché és pneuma szót
Az ember TEST és Lélek
(nem 3-as 2es)

A más , hogy a Lélek megszentel stb ahogy Péter írja
Simul justus et peccator 2011-03-10 05:52:51
LEGYEN ÜZENETED ÉS LÉGY MAGAD IS ÜZENET
"Hirdesd az Igét!" (2Tim 4,2)
Nem azért vagyunk megváltva, hogy csak "csatornák" legyünk, hanem hogy Isten fiai és leányai legyünk. Nem lettünk szellemi közegek, hanem szellemi üzenet hordozói, de legyen ez az üzenet önmagunknak egy része. Isten Fia maga volt az az üzenet, amit hozott. Szavai szellem és élet voltak. Mivel az Ő tanítványai vagyunk, legyen életünk üzenetünk szentélye. A természetes szív bármilyen szolgálatra kész, csakhogy a szívnek a bűnről meggyőződve össze kell törnie, meg kell kereszteltetnie Szent Lélekkel és bele kell illenie Isten terveibe, mielőtt életünk saját üzenetünk szentélyévé lehet.
Simul justus et peccator 2011-03-10 05:41:15
"Szívemet égõ áldozatul az Úrnak szentelem!" Kálvin
Nincs langyosság:)


Lk.12.49. "Azért jöttem, hogy tüzet gyújtsak a földön. Mi mást szeretnék, mint hogy lángra lobbanjon."

1.Jel 3,15Tudom a te dolgaidat, hogy te sem hideg nem vagy, sem hév; vajha hideg volnál, vagy hév.
2.Jel 3,16Így mivel lágymeleg vagy, sem hideg, sem hév, kivetlek téged az én számból.
eva-48 2011-03-09 08:51:12
Lk.12.49. "Azért jöttem, hogy tüzet gyújtsak a földön. Mi mást szeretnék, mint hogy lángra lobbanjon."
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-09 06:42:57 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-09 06:56:14
http://mindennapi.hu/cikk/mai-morzsa/nekem-az-elet-krisztus-fil-1-21-/2011-03-07/1915
Simul justus et peccator 2011-03-09 06:42:57
Lk 12,49 Azért jöttem, hogy e világra tüzet bocsássak: és mit akarok, ha az immár meggerjedett?
Simul justus et peccator 2011-03-09 06:42:12
1. Jel 3,15 Tudom a te dolgaidat, hogy te sem hideg nem vagy, sem hév; vajha hideg volnál, vagy hév.
2. Jel 3,16 Így mivel lágymeleg vagy, sem hideg, sem hév, kivetlek téged az én számból.
Simul justus et peccator 2011-03-09 05:18:00
Olvastam egy traktátuson

Egy Tomi gyerek aki mozgássérült volt és egy padláson lakott , egész nap egyedül, mivel ismerte az Urat személyesen , gondolkodott mit tegyen(misszió)
Igéket írt fel cédulákra és kidobta a járókelőknek
és tovább is van.......
Simul justus et peccator 2011-03-09 05:16:10
Osztogattam

Mt 28,19 Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében,
válasz erre: eva-48 - 2011-03-08 19:42:24 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-09 05:13:59
A nap gondolata:
Aki elveszti a humorérzékét, az eleve vesztes. (Márai Sándor)
Simul justus et peccator 2011-03-08 20:44:13
Bárcsak ne lenne a sok idióta vallás hanem az igazi apostoli keresztyénség, de sajnos az emberek mindent elrontottak
Ezért az egyház láthatatlan, azok akik a Bibliát komolyan veszik és tényleg megtértek
Így volt Illés idejében is azt hitte egyedül maradt
Simul justus et peccator 2011-03-08 20:42:12
9. Hű az Isten, ki elhívott titeket az ő Fiával, a mi Urunk Jézus Krisztussal való közösségre,
10. Kérlek azonban titeket atyámfiai, a mi Urunk Jézus Krisztus nevére, hogy mindnyájan egyképen szóljatok és ne legyenek köztetek szakadások, de legyetek teljesen egyek ugyanazon értelemben és ugyanazon véleményben.
11. Mert megtudtam felőletek atyámfiai a Kloé embereitől, hogy versengések vannak köztetek.
12. Azt értem pedig, hogy mindenitek ezt mondja: Én Pálé vagyok, én meg Apollósé, én meg Kéfásé, én meg Krisztusé.
13. Vajjon részekre osztatott-é a Krisztus? Vajjon Pál feszíttetett-é meg érettetek, vagy a Pál nevére kereszteltettetek-é meg?
14. Hálákat adok az Istennek, hogy senkit sem kereszteltem meg közületek, kivéve Krispust és Gájust,
15. Hogy valaki azt ne mondja, hogy a magam nevére kereszteltem.
16. Megkereszteltem azonban Stefana házanépét is, ezenkívül nem tudom, hogy valakit mást kereszteltem volna.
17. Mert nem azért küldött engem a Krisztus, hogy kereszteljek, hanem hogy az evangyéliomot hirdessem; de nem szólásban való bölcseséggel, hogy a Krisztus keresztje hiábavaló ne legyen.
18. Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, a kik elvesznek; de nekünk, kik megtartatunk, Istennek ereje.
19. Mert meg van írva: Elvesztem a bölcseknek bölcseségét és az értelmeseknek értelmét elvetem.
20. Hol a bölcs? hol az írástudó? hol e világnak vitázója? Nemde nem bolondsággá tette-é Isten e világnak bölcseségét?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.