Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

gyöngyi 2011-05-15 19:57:43
Hagyjuk már ezt a sok tüzet.:)
Inkább arra figyeljünk, Aki legyőzte a halált és a poklot!:)
válasz erre: kaleb - 2011-05-15 19:54:58 | megtekintés
mcsaba 2011-05-15 19:57:11
Mi sem. De mutass nekem egyetlen olyan, az utolsó ítéletről szóló bibliai részt, amelyben ne a cselekedetek lennének a mérce!
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-15 19:52:51 | megtekintés
mcsaba 2011-05-15 19:55:35
Nincsenek a Bibliában, csak azok az igék, amiket te is leírtál.
Ellenben elmagyaráznád nekem, hogy a gyakorlatban hogyan fog mindez megtörténni?
Amit leírtam neked képek, megközelítése annak, hogy mi vár ránk. Ha jobbat tudsz, szívesen átveszem tőled.
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 19:50:11 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-15 19:55:03
Ha jól értem és olvasom az Igében, akkor TŐLE!:)
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:52:03 | megtekintés
kaleb 2011-05-15 19:54:58
Nálunk is az van hogy még életben van lehetőség a megszentelődésre,a Szentszellem munkája által.Ha úgy tetszik a Szentszellem tüzében.
gyöngyi 2011-05-15 19:52:51
Az üdvösség története igen egyszerű. Jézus Krisztus elvégezte, ehhez hozzá nem tehetünk semmit.
Ingyen, kegyelem.
Nem a cselekedetek által üdvözülünk.
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:47:09 | megtekintés
mcsaba 2011-05-15 19:52:03
És mi van, ha azért jön el az alkalomra, mert az Isten hívta?:)
Mi csak imádkozunk, az Isten autonóm döntésén áll, hogy betölti-e vagy sem, de:
"Ha tehát ti gonosz létetekre tudtok gyermekeiteknek jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ad mennyei Atyátok Szentlelket azoknak, akik kérik tőle?"

Most vagy hiszünk Jézus szavaiban, vagy nem!
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-15 19:46:38 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:50:11
Ezt Bibliában hol találom ?
Mert bírom a meséket,sőt rengeteg horrort néztem meg-de megmondom a tutit,ma már horrorpáródában jó vagyok! Húúúúú,én vagyok a mumus..hiszed-e? :-)
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:47:09 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-15 19:49:51
Péter figyelj!:)
Nem véletlenek a kérdések.
Nem tudom érted-e?:)
mcsaba 2011-05-15 19:47:09
Önmagadat szurkálod majd:)
Lejátszódik előtted életed, és látod minden döntésedet. Látod majd hol tettél jót és hol döntöttél Isten ellen. És látni fogod döntéseid következményeit. És mérhetetlenül fog fájni az, amit Jézus ellen tettél. Látni fogod, hogy mindazt, amit életed során létrehoztál, beépül-e az üdvösség történetébe, avagy tönkremegy, mert nem az Isten céljait szolgálta. Szembesülsz majd földies kötődéseiddel és szenvedni fogsz egészen addig, mig teljesen meg nem szabadulsz mindattól ami a földhöz köt.

Én így látom. Egy olyan állapot, amelyet csak kevesen fogunk elkerülni.
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-15 19:37:46 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-15 19:46:38
Te Csaba, és mi van akkor, ha Isten azt mondja, hogy /még nincs itt az ideje, hogy a Szentlélek lakozást vegyen/, abban a személyben, akikért nagy erőkkel imádkoznak a "szentségek" segítségével a papok?
/Tehát fityisz/:)))
Majd, ha Én is úgy akarom!:)))))
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:41:28 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:45:47
Nos az Igékből világosan kiderül, hogy a Seol, ez a lelkek (gyülekező, várakozó) helye, egyáltalán nem egyezik meg a tisztítótűzről alkotott képpel. Erről a helyről Jézus már magával vitte az övéit arra a helyre, amelyről ígéretet tett az őt szeretőknek. Ez a hely a mennyei Paradicsom. Jézus mielőtt meghalt volna a kereszten, a következő ígéretet tette az egyik vele együtt megfeszített embernek, aki hitt és bízott benne:

Luk. 23;43. És monda néki Jézus: Bizony mondom néked: Ma velem leszel a paradicsomban.

Ján. 14;2. Az én Atyámnak házában sok lakóhely van; ha pedig nem volna, megmondtam volna néktek. Elmegyek, hogy helyet készítsek nektek.

Ján. 17;24. Atyám, akiket nékem adtál, akarom, hogy ahol én vagyok, azok is én velem legyenek; hogy megláthassák az én dicsőségemet, amelyet nékem adtál: mert szerettél engem e világ alapjának felvettetése előtt.

Ezekből az Igékből megtudjuk, hogy a ma meghaló ember lelke Jézushoz megy, amennyiben az illető hitt és bízott benne. Ám ha nem hitt Jézusban, úgy a lelke a Seolba száll. Azért mert a Seol a meghalt bűnös emberek lelkeinek gyülekező ill. várakozó helye, az nem azt jelenti, hogy ott meg is tisztulnak a bűneiktől. A bűnökből csak Jézus tud megváltani még ebben a világban. Akik ide jutnak azok biztos, hogy nem lesznek részesei Krisztus teljes dicsőségének. Az itt összegyűlt lelkek az ítélet napjára várnak, amikor megítéltetnek, mindenki a maga cselekedetei szerint, amelyet itt a földön testben cselekedett. Az ő ítéletükre pedig nagyon sokára fog sor kerülni. Pontosan akkor amikor már halál nem lesz a földön.

Halál pedig addig lesz, míg élő van a földön. Az élet pedig akkor szűnik meg a földön, amikor Istentől tűz száll alá és megemészt mindent. Ez pedig időben annyit jelent, hogy Jézus visszajövetele után 1000, azaz ezer év múlva.
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:41:28 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:44:57
Tisztítótűzről (Purgatórium) való elmélet is. E tanítás szerint azok az emberek is kegyelmet találnak az Úrnál, akik nem éppen keresztény életmódot folytattak, sőt mondhatni egyenesen bűnöset. Szóval ezek az emberek haláluk után a purgatóriumba (tisztítótűzbe) kerülnek, ahol egy bizonyos eltöltött idő után elnyerik az üdvösséget. E tanításnak az alapját nem tudni pontosan, hogy mi szolgálta, de egy biztos, hogy nem a Szent írás. Ugyanis a Bibliában sehol nem esik szó "tisztítótűzről". Még csak arra utaló kifejezés sem. Annyit bizonyosan tudunk, hogy Krisztus előtt a meghalt emberek lelkei a Seolba kerültek, ahol "várakoztak". Nem nehéz kitalálni, hogy mire várakoztak. Természetesen Jézusra, és hogy miért? Hogy beteljesedjen Isten akarata, amit a próféták már régen megüzentek. Elérkezett az üdvösség ideje mindenki számára. Jézus alászállt testi halála után a Seolba, hogy onnan magával vigye az övéit, akik azelőtt Istenfélő életet éltek és hittek és bíztak Istenben.

I. Pét. 3;19. ...Amelyben elmenvén, a tömlöcben lévő lelkeknek is prédikált,

I. Pét. 4;6. Mert azért hirdettetett az evangélium a holtaknak is, hogy megítéltessenek emberek szerint testben, de éljenek Isten szerint Lélekben.

Ef. 4;8. Ezért mondja az Írás: Fölmenvén a magasságba foglyokat vitt fogva, és adott ajándékokat az embereknek.

Ef. 4;9. Az pedig, hogy fölment, mit jelentene mást, mint hogy előbb le is szállott a föld alsóbb részeire?

Mát. 12;40. Mert amiképen Jónás három éjjel és három nap volt a Cethal gyomrában, azonképen az embernek Fia is három nap és három éjjel lesz a föld gyomrában.
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:41:28 | megtekintés
kaleb 2011-05-15 19:44:55
Itt most minden esetben vagy Jézus vagy Angyal jelent meg.Ilyen esetekről én konkrétan 2ről tudok.De előttem sem publikusak a részletek.Többről nem.Nem divat nálunk sem képzelődni.
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 19:36:46 | megtekintés
mcsaba 2011-05-15 19:41:28
A dolog egyszerű, több változata lehet a dolognak, vegyük a legegyszerűbbet:
X-nek hirdetjük azt, hogy:
1. Isten szereti őt, nyilatkozzon, akarja-e ezt a szeretetet?
2. Mindenki bűnös ezért nem tudja megtapasztalni ezt a szeretetet, elismeri-e hogy bűnös, nem a cselekedetei miatt, hanem Ádám leszármazottjaként.
3. Jézus megváltotta, elfogadja-e ezt.
4. Hisz-e Jézusban.
Ezek után, ha eddig eljutott a személy, kérheti, hogy a Szentlélek töltse el őt, hogy a Lélek templomává legyen. Ilyenkor az adott személy a saját szavaival imádkozva kéri a Szentlelket, hogy tegye meg ezt. Mi, igehirdetők imádkozunk az adott személyért, ahogyan azt az apostolok is megtették. Velünk van egy pap is, aki szintén imádkozik és jelen van a szentségekkel.
Imádkozunk azért is, hogy Isten meggyógyítsa az adott személy életét, gyermekkorát, múltját. Ha kell azért is imádkozun, hogy Jézus törje szét a különféle megkötözöttségek bilicseit, Vannak akik közben zsoltárokat énekelnek, Isten hatalmát hirdető igehelyeket olvasnak. Akinek megvan a lelkek megkülönböztetésének ajándéka, az imában a lelkek megnyilatkozására ügyel és szól, ha valami zavaró dolog, van a háttérben, esetleg van az adott személynek olyan bűne, amelyet nem tud megvallani, akkor ebben bátorítja. Nem boszorkányság, bár neked annak fog tűnni.
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 19:28:28 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:39:47
Ezé. 1;28. 2;1-2. 3;23-24. Ezekben az igékben arról olvashatunk, hogy az Úr fényes ragyogásának dicsőséges látványától, Ezékiel erőtlenül arcra esett, de az Úr mindjárt megerősítette, és lábaira állította őt.

Láthatjuk, itt sem, ahogy a többi esetben sem hanyatt esés történt, hanem mint egy behódolásként és mély tiszteletadásként történő arcra esés, arcra borulás. Az elé táruló lenyűgöző, egyben félelmetes mennyei dicsőség látványa, szinte minden erőt kivett a testéből. Ezért az Úr megerősítette, és lábaira állította őt.

Dán. 10;8-11. 17-19. Itt pedig, Dániellel történik ugyanaz, mint az előzőekben. Az Isteni lehengerlő félelmetes látomás és a mennyei hang hatására, Dánielt elhagyta minden ereje, és szinte ájultan esik arcával előre. Arcra eset, és ezután, mindjárt egy kéz megérintette őt, hogy megerősödjön, és lábaira álljon.

Láthatjuk, itt sem hanyatt esés történt, hanem arcra esés. A látvány és az égi dübörgő hang hatása miatt, szállt el Dániel ereje, nem pedig, egy másik ember kezétől. Ám az Úr megerősítette őt, hogy megértesse vele szavait, amit mondani akar neki.

Luk. 24;4-5. Itt ugyanazt olvashatjuk, amit, a Mát. 28;4-ban. Jézus üres sírjánál dicsőséges mennyei fényben megjelent két angyal, kiknek látványától a jelenlévők, rémületükben a földre hajtották arcukat.

Láthatjuk, hogy itt sem külső erő hatására kényszerültek a földre és nem is történt hanyatt esés sem, hanem arcra borulás a rémület miatt.
gyöngyi 2011-05-15 19:37:46
Mondjuk, meghal az ember és bekerül a tisztítótűzbe és ott micsi?:)
Szurkálják villával, szenved, vagy megsütögetik a hátsófelét?
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:27:50 | megtekintés
Péter 2011-05-15 19:37:45
Mit jelent ez?
Számomra annyit, hogy karnyújtásnyira vagyok a testvértől, hogy ott vagyok a beteg mellett, test közelben. Érintés közelben, ima közelben.

Nem a kézrátétel adja a Szent Lelket, hanem Jézus Krisztus.
Önmagában a kézrátétellel sok minden féle lelket be lehet szerezni, a Sámánok is csinálnak ilyet, sőt a csoda doktorok a kezükkel "gyógyítanak".

Kézrátétel nélkül is adja az Úr az Ő Lelkét Jézusért, a testvéri testközelség ugyan akkor nagyon áldott dolog. (ami itt pl. teljesen hiányzik)

A tisztító tűz, mind második megoldás számomra is idegen.
Itt a földön lehet megtérni, ill. nincs más, ami megtisztítaná az embert, mint a megöletett Bárány vére.
Ennél kevesebb nem mossa le rólunk a bűnt, nem ad szabadulást.
Ha adna, higgyétek el, Isten kegyelmezett volna a Fiának, nem engedte volna hogy ilyen szörnyűségen átmenjen.
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:18:37 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:36:46
Mát. 17;6. Itt arról olvashatunk, hogy egy alkalommal, néhány tanítványával felment Jézus egy hegyre, ahol Ő elváltozott dicsőségében és megjelent neki Illés és Mózes, akikkel beszélgetett. Péter emberi gondolkodással arra kérte, hogy maradjanak itt és lakjanak itt. Ekkor beborította őket egy fényes felhő, melyből Isten hangja szólt hozzájuk. A látvány és az egész átélés olyan hatással volt rájuk, hogy ijedtükben és rémületükben arcra borultak, arcra estek.

Láthatjuk, hogy ijedtükben, rémületükben és megdöbbenésükben estek el. Nem önkívületi állapotban, hiszen Jézus odament hozzájuk (7.) és azt mondta: Álljatok fel, és ne féljetek. Továbbá arcra borultak ijedtükben és nem hanyatt, önkívületben.

Mát. 28;4. Itt arról olvashatunk, hogy Jézus sírjának bejáratáról az Úr angyala elhengeríti az elzáró követ. Az angyal dicsőségének látványa és annak tüzes tekintete olyan hatással volt a sír őrző katonákra, hogy azok félelmükben megrettentek és teljesen lemerevedtek, mint a holtak. Mai szóval kifejezve így mondanák sokan: Ijedtükben köpni-nyelni nem tudtak.

Láthatjuk, hogy itt nem történt semmiféle elesés. Másokkal is előfordult már, hogy kisebb jelenség vagy tragédia láttán lemerevedtek, leblokkoltak. Egyszerűen nem volt helyzetfelismerésük bármi nemű cselekvéshez. Itt sem történ hanyatt esés, amelyet kikapcsolt tudat kísért volna, hiszen a katonák mindent megjelentettek felettesüknek (11.)

Csel. 9;4. 26;14-16. Itt arról olvashatunk, hogy Jézus hirtelen dicsőséges fényben szólt Pálhoz a Damaskusi úton melynek hatására Pál a földre esett.

Láthatjuk, itt sincs szó kézrátételes hanyatt esésről és kikapcsolt tudatról. Pál a jelenségtől és a hirtelen elétáruló látványtól esett le a földre és biztos vagyok benne, hogy nem hanyatt. Az ember az ijedségtől és rémülettől nem hanyatt vágja magát, hanem csecsemő pózt vesz fel, összekuporodik, és a szemét sem meri kinyitni. Jézus és Pál beszélgettek, tehát kikapcsolt öntudatról sem beszélhetünk. Pál mindenre emlékezett. Jézus megerősítette, és azt mondta neki: Kelj fel és állj a te lábaidra.
alex:) 2011-05-15 19:36:40
OK! Várlak rendületlenül,aztán gyere!!!!!!!!! :-)))
válasz erre: kaleb - 2011-05-15 19:36:05 | megtekintés
kaleb 2011-05-15 19:36:05
Kicsit lassú vagyok meg más dolgom is van közben,de előbb utóbb választ kapsz mindenre.
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 19:34:06 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:34:06
Erre van most lehetőséged,tedd meg Kaleb
Igékkel alátámasztva,én is ezt teszem most! :)
válasz erre: kaleb - 2011-05-15 19:32:17 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-15 19:33:33
A tisztítótűzben, olyan ari ez, de mégis, hogyan tisztulna az ember? Csak kíváncsiságból?:) Elmondod?
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:27:50 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:32:32
Az ezt követő hitetés a már említett kézrátételes keresztség, a Hitető Lélek vétel, mely elhiteti veled, hogy a Szent Szellem az Úrnak Lelke benned van. A pásztor kézrátétele által, aki elnyeri, a hitető lelket, az általában hanyatt esik, eldől, mint egy homokzsák. Elhagyja saját ereje és megszűnik az önkontrolja. A karizmatikustanítók, mindezt biblikusnak tartják, arra hivatkozva, hogy a bibliában is olvashatunk hasonló jelenségekről.

Azt, hogy a karizmatikus tanítás szerinti hanyatt esés mennyire nem állja meg a helyét az igazságban, most megvizsgáljuk.

Hanyatt esés! Ezzel a kifejezéssel és olyan használatban, hogy valaki egy másik ember kezeinek rátevésétől és annak átáramló erejétől hanyatt esik, nem találkozunk sehol a bibliában. De a hitető lélek eme megnyilvánulásának, valamilyen bibliai alapot kellett keresni, ezért összegyűjtöttek néhány Igét, melyek a hanyatt esést igazolni látszik. Ezek az igék a következők: (Ján. 18;6. Mát. 17;6. 28;4. Csel. 9;4. 26;14-16. Ezé. 1;28. 2;1-2. 3;23-24. Dán. 10;8-11. 17-19. Luk. 24;4-5.). Most ezeket az igéket végignézzük, hogy valami alapfogalmunk legyen a bibliai esésekről, aztán összegezzük azok jelentését és összehasonlítjuk a karizmatikusok általi hanyatt eséssel.

Ján. 18;6. Itt Jézus elfogatásáról olvashatunk. Jézus, mikor kijelentette, hogy Ő az, akit keresnek, és akit elakarnak fogni, a katonák meghátráltak és földre estek. Jézus ismét megkérdezte (7.): Kit kerestek? A katonák válaszoltak: A Názáreti Jézust.

Láthatjuk, hogy itt valami megdöbbenésről lehet szó, mert ahogy Jézus kijelentette, hogy én vagyok a Názáreti Jézus, akit ti kerestek, a katonák meghátráltak és úgymond földre estek. Ez a földre esés nem hanyatt esés volt és a katonák sem kerültek magatehetetlen önkívületi állapotba, mert Jézus ismét megkérdezte tőlük, hogy kit kerestek.
kaleb 2011-05-15 19:32:17
Alex! A múltkorival kapcsolatban,annyi hogy egy iszonyatosan hosszú vádiratot hoztál össze.Rengeteg minden össze van keverve.Van benne olyan ami van nálunk és úgy,van ami nincs ,van ami van de nem úgy,van ami elképesztő hülyeség.Van ami csak szerinted nem igei.Ha tudunk normális hangnemben beszélni konkrét kérdésekre válaszolok,igével is készülök.Ha nem a kötekedés a célod.A Szentszellemkeresztségről meg teljesen zavart a képed.Most olvastam.
gyöngyi 2011-05-15 19:31:17
Ez a kapu Jézus, mert Ő Maga az Út!
Kapu! Hol van ez a kapu? Itt a földön kell belépni rajta! Ha bent vagyunk, akkor már nem megyünk a "bográcsba"!:))))
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:27:50 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:31:06
:-)
Egyetértek kedves Péter!
válasz erre: Péter - 2011-05-15 19:28:39 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-15 19:29:28
Mt 7,13-15: Menjetek be a szoros kapun. Mert tágas az a kapu és széles az az út, amely a kárhozatba visz, és sokan vannak, akik azon járnak. Mert szoros az a kapu és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen vannak, akik azt megtalálják.
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:27:50 | megtekintés
Péter 2011-05-15 19:28:39
És milyen jó, hogy így van, hogy előtte nyílik a szív, mert Ő egyedül az, aki teljes a kegyelemben és az igazságban!
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 19:16:26 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:28:28
Akkor írd le hogyan csináltad ezeket?
Kedves Csaba,nagyon kíváncsi vagyok! Komolyan :-)
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:26:25 | megtekintés
mcsaba 2011-05-15 19:27:50
Pedig, amit Alex gyönyörűen leírt, az pont arról szól.
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-15 19:23:57 | megtekintés
Péter 2011-05-15 19:27:29
Igen, így van, Ő látja a szívünket, mi "csak" a gyümölcsökből ítélhetünk, mert a mélyben Ő jár.
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 19:16:26 | megtekintés
mcsaba 2011-05-15 19:26:25
Gyöngyi, megkérnélek, hogy ne beszélj olyan dolgokról, amelyekhez nem értesz. Hosszú éveken keresztül csináltam ezeket a dolgokat, tudom miről beszélek!
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-15 19:22:54 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-15 19:23:57
Nincs tisztítótűz!:)
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:20:19 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:23:54
Valójában a hitetés már ott elkezdődik, amikor az evangelizálás után előre hívják az új érdeklődőket, hogy átadják magukat Krisztusnak. Ekkor elmondatják velük az ilyenkor szokásos imát, ők pedig, boldogan átéléssel ismétlik a prédikátor szavait. A hitetés abban a pillanatban elkezdődik, amikor kijelentik a hű imaismétlőknek, hogy most már újjászülettetek és Isten gyermekeivé váltatok.

Ezzel a problémával már más vallásoknál is találkoztunk, ahol ki is emeltük, hogy a más után elmondott és elismételt imádság, nem imádság. Azért nem, mert azok nem saját szívünk gondolataiból fakadnak. Az embernek saját magának kell szólnia az Úrhoz belső indíttatásra, mint aki megérett a hit teljességére és annak szükségességére. Amíg mást ismétlünk, addig arra figyelünk. Így nem jön létre személyes kapcsolat az Úrral. Aki az Úrtól vár kegyelmet és az Ő Lelkét, annak Ő rá kell figyelnie és az önmaga őszinte lelkiismeretére és az abból fakadó saját szavaira. Aki az élő Jézustól elnyerte a bűnbocsánatot és az Ő Szent Lelkét, annak nincs szüksége más emberek bizonygatására, hogy igenis benne van a Szent Szellem, mert annak az illetőnek maga Jézus ad élő bizonyságot a szívébe abban a pillanatban, amint őszintén hittel telve megvallja neki bűnösségét, valamint a kegyelem, a szeretet, az igazság és az Ő jelenléte utáni vágyát. (Persze biztos vannak kivételek, akik egy ilyen alkalmon valóságosan Jézushoz szólnak és megindul bennük a Szent Lélek, hogy önmaguktól és önmagukból személyes őszinte vallást tegyenek neki).
alex:) 2011-05-15 19:23:24
A karizmatikustanítás szerint, nem elég, hogy személyesen Jézustól újjászületünk az Ő Lelke által, hanem szükség van egy ember kezei által közvetített, un. második Szent Szellem keresztségre is. Akkor most, hogy is van ez? Nagyobb lenne az ember Jézusnál? Többet tud nyújtani egy ember, mint maga Isten? Persze hogy nem, de ez maga a hitetés. Pál a kézrátétellel kapcsolatban is figyelmeztet minket.

I. Tim. 5;22. A kézrátevést el ne hirtelenkedd, se ne légy részes a más bűneiben; tenmagadat tisztán tartsd.

A karizmatikus gyülekezetekben ezt figyelmen kívül hagyva az ellenkezőjét teszik. Sorban állnak az emberek a kézrátevésért. A prédikátor pedig végighaladva a soron, mindenkire rá is teszi azt.

A legtöbbjüket egyáltalán nem is ismeri. Mi is történik egy ilyen eseménykor, ha valójában nem is az Igaz Isten Lelkét kapják meg a fellelkesült sorban állók. Nos akinél érzékelhető elváltozások történnek (leggyakrabban hanyatt esés, nyelveken szólás) azok biztos magkapták a Biblia által említett "Hitető Lelket". Akiknél semmi nem tapasztalható, azok valószínűleg nem is kaptak semmit.

Ilyenkor pártfogók jönnek a segítségükre, akiknek az a feladatuk, hogy elhitessék az illetővel, hogy igen is megkapta a Szent Szellemet, csak el kell azt fogadnia. Engedje lazára a nyelvét és kezdjen bátran gügyögni, gagyogni, mert ez a nyelveken szólás. És ha már szól nyelveken, akkor biztos lehet abban, hogy megkapta a Szent Szellemet. Mert a hitetés szerint a Szent Szellem jelenlétének a bizonyítéka a nyelveken szólás.

A következő témánk ebből kifolyólag a Szent Szellem munkája és jellemzője. Avagy melyek a különbségek a Szent Szellem és a Hitető Szellem között.
gyöngyi 2011-05-15 19:22:54
Nem egészen!:)
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:18:37 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:22:10
Emberi cselekedet nem überelheti Isten alkotó munkáját! Sosem!-ne álljunk Isten elé,ne képzeljük magunkat Isten elé,fölé,mellé! Csak alárendelt szerepünk van! Dicsőség az Úrnak! Most és mindörökké! Ámen!
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:18:37 | megtekintés
mcsaba 2011-05-15 19:20:19
Nem tudom érted-e Alex, hogy most írtad le a katolikus egyház tisztítótűz tanát? :)
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 19:13:10 | megtekintés
mcsaba 2011-05-15 19:18:37
A kézrátétel nem hókuszpókusz:
"Ők lementek, és imádkoztak értük, hogy részesüljenek a Szentlélek ajándékában, mert még egyikükre sem szállt rá, csak meg voltak keresztelve az Úr Jézus nevére. Akkor rájuk tették a kezüket, és részesültek a Szentlélek ajándékában. "(ApCsel 8, 15)

Azért hívom nap mint nap a Szentlelket, hogy Ő vezessen, hogy döntéseim az Ő döntései legyenek, és ne a saját fejem után járjak. Isten nem tolakodó, megvárja hogy szólítsam, hogy akarjam a közreműködését.

Nem viheti be másiknak, de kérheti a Szentlelket, hogy az töltse be az adott személyt.
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 19:11:09 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:16:26
Igen Péter rajtad látszik nagyon-alleluja!!!! :)
Rajtunk meg nem!!!
De Isten valószínű ezt kettőnknél jobban tudja!
Hagyjuk meg Neki ezt a dicsőséget:ámen :)
válasz erre: Péter - 2011-05-15 19:12:35 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:13:10
Nos amennyiben nem létezik második Szent Szellem keresztség, nézzük meg mit is jelent a tűzzel való keresztség, ami tulajdonképpen az ítélet alól való megmenekülésnek, egyfajta tökéletes megtisztításnak a formája. Azt tudjuk, hogy az ember nem tökéletes még akkor sem, ha már az Úr kegyelmét élvezi. A hívő keresztény, szent ember is hibázik és vétkezik olykor. Tökéletes ember nem létezik. Aki azt mondja magáról, hogy ő már tökéletes és nincs benne bűn, az az illető hazudik. Aki hazudik, az vétkezik így ő nem tökéletes. Ezért az életét sem tudja tökéletességben élni. A hívő keresztény ember még életében egészen haláláig követ el hibákat. Noha az illető már kegyelemben volt, halála után mégis számot kell adnia cselekedeteiről. Aki pedig nem törekedett eléggé a tökéletességre, és gyakrabban engedett a maga énjének, mint sem Krisztusnak, annak a munkája kárt vall. Ő viszont megmenekül, de mint egy tűzön keresztül.

I. Kor. 3;13. Kinek-kinek munkája nyilván lészen: mert ama nap megmutatja, mivelhogy tűzben jelenik meg; és hogy kinek-kinek munkája minémű legyen, azt a tűz próbálja meg.

I. Kor. 3;15. Ha valakinek a munkája meg ég, kárt vall. Ő maga azonban megmenekül, de úgy, mintha tűzön keresztül.

Már. 9;49. Mert mindenki tűzzel sózatik meg, és minden áldozat sóval sózatik meg.

A tűzzel való keresztség tehát egyáltalán nem vonatkoztatható földi életünkre. A tűzzel való keresztség az ítéletkor történik, amikor is mindenkinek a munkája megmérettetik, és a tűzben megtisztíttatik, mint az értékes drága arany a magas hőfokú tűzben.

Akkor mit mondjunk a kézrátételes Szent Lélek keresztségről? Vajon igei-e egyáltalán?

Azt már tudjuk, hogy a Szent Lélekkel Jézus keresztel a bűnök bocsánatára.
Péter 2011-05-15 19:12:35
Ámen, ugyan akkor a neten csak alig érzékelhető a Lélek gyümölcse és az ember ebből fakadó élete nem látható, sokkal kevésbé látványos ez itt, mint egy gyülekezetben.
válasz erre: kaleb - 2011-05-15 19:01:47 | megtekintés
Péter 2011-05-15 19:11:11
Köszönöm!
:-)
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-15 17:25:50 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:11:09
KÉZRÁTÉTEL= mindig ezt alkalmazzák!
Könyörgöm ha valaki befogadta az Úr Szent Lelkét akkor azt miért kell turbózni??, Vagy hányszor kell bevinni? És ember beviheti a másiknak? Hát ez őrület maga javából!!!!!!!!!!!
válasz erre: mcsaba - 2011-05-15 19:05:46 | megtekintés
mcsaba 2011-05-15 19:05:46
Nekem nem ez az alapvető gondom velük.
A karizmatikusság más is lehet, Alex, mint amit ezek produkálnak. A Katolikus Karizmatikus Megújulás egészen más, talán azért, mert a dolgokat ellenőrzés alatt tartja az Egyház.
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 18:42:24 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:04:25
Ján. 4;14. Valaki pedig abból a vízből iszik, amelyet én adok néki, soha örökké meg nem szomjúhozik; hanem az a víz, amelyet én adok néki, örök életre buzgó víznek kútfeje lesz ő benne.

Ján. 7;37. Az ünnep utolsó nagy napján pedig felálla Jézus és kiálta, mondván: Ha valaki szomjúhozik, jöjjön énhozzám és igyék.

Ján. 7;38. Aki hisz én bennem, amint az írás is mondotta, élővíznek folyamai ömlenek annak belsejéből.

Aki logikusan józan meglátásban elolvassa az idevonatkozó teljes szövegrészt, az észreveheti, hogy Jézus e két kijelentése egy és ugyanazt jelenti, csak az egyiket egy Samária asszonynak mondta, a másikat pedig, az ünnep utolsó napján egy egész tömegnek. Jézus mind a két alkalommal egy és ugyanarról az élő vízforrásról beszél.

Nem véletlenül írtam forrást. Jézus akár ezt a szót is használhatta volna, mert Ő a forrásról, a lelőhelyről beszélt. Arról a helyről, ahonnan magától, magából fakad, ömlik és árad a víz. Második Szent Szellem keresztség nem létezik, az Isten Lelke csak egyszer költözhet be az ember szívébe. Aki úgy gondolja, hogy az többször is lehetséges az csúffá teszi az Urat, és saját hit életének gyermeki gondolkodásáról tesz bizonyságot. Jézus sohasem beszélt Istentől veendő két Lélekről, csak egyről. Eme Léleknek pedig sok megnevezése van: Szent Lélek, Igazságnak Lelke, Isten Lelke, Jézus Krisztus Lelke, Úr Lelke, Józanságnak és bölcsességnek Lelke, szelídség Lelke, szeretet Lelke. Ezek a jelzők mind egy és ugyanarra a Lélekre vonatkoznak. A különböző megnevezések nem jelentenek különböző Lelkeket. Ugyanígy van ez a Szent Szellem keresztséggel is. A Szellemtől való újjászületés egyet jelent a Szent Szellem keresztséggel. Kivéve persze azok számára, akik úgy járnak gyülekezetekbe, hogy még nem hívták be Jézust a szívükbe, és nem vallották meg neki a bűneiket őszintén. Ők azt hiszik, hogy a felismerés, amelyben vannak, az már az újjászületést jelenti, mivel ezt hitették el velük. Ezek számára igenis létezik, és szükségét is érzik a második megtapasztalásnak, de csak azért, mert valójában nem volt Jézustól személyes újjászületésük. Nem történt meg az igazi valós Szent Szellem keresztségük.
alex:) 2011-05-15 19:03:58
Mát. 3;11. Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre, de aki utánam jő, erősebb nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó; Ő Szent Lélekkel és tűzzel keresztel majd titeket.

Itt keresztelő János kétféle keresztségről tesz említést, az egyik a Szent Lélek a másik pedig a tűz. Vajon a hitetők által említett második kézrátételes Szent Szellem keresztség jelentené az ige szerinti tűzzel való keresztséget? Persze hogy nem! Meg is nézzük miért nem.

Elsősorban: János szavaiból kiderül, hogy mind két keresztséget közvetlenül Jézustól kapjuk és nem embertől, ill. emberi közvetítés útján. Az ember hit által Jézusnak tett őszinte bűnbánat és a bűn megvallása, (mint akinek valóban szüksége van Jézus megváltására és szabadítására) által nyeri el a Szent Lelket, ami egyet jelent az újjászületéssel. A Szent Szellem kimunkálja a hitet az emberben, mely hit által szól az élő Jézushoz, és vallást tesz neki a bűneiről, majd befogadja, behívja Őt a szívébe. Ekkor megtörténik a csoda. Az ember szíve és elméje újjászületik, mert lakozást vesz benne Krisztus Lelke a Szent szellem. Ekkor történik meg a Szent szellem keresztség, azaz Jézus bemerít minket az Ő Lelkébe és az élő víznek kútfeje lesz bennünk. Lakozást vesz bennünk az örök élet Lelke.

Ez az újjászületés, személyesen Jézustól, (ami maga a Szent Szellem keresztség,) és nem emberi közreműködés útján kapható ill. nyerhető el. Nagyobb az Úr az embernél.

Másodsorban: A tűz mindig is az ítéletet, a megtisztulást és a kemény próbát szimbolizálta, ehhez nem is kell kommentár, hisz gondolom, ezt mindenki tudja. Továbbá János nem azt mondta, hogy Jézus másodszorra egy tüzes, energikusan bizsergető Szent Szellemmel fog megkeresztelni emberi közvetítéssel, hanem azt, hogy Ő maga Tűzzel. Tehát nem második "tüzes Szent Szellemmel, hanem csak tűzzel. Kenneth E. Hagin megemlít még két igét, hogy igazolni látszódjon a kétféle Szent Szellem keresztség tana. Ezek a következők: (Ján. 4;14. 7;38.).
válasz erre: kaleb - 2011-05-15 19:01:47 | megtekintés
alex:) 2011-05-15 19:03:26
Vagy talán a nyelveken szólás, a hanyatt esés és az epilepsziás rohamhoz hasonló rángások és vergődések jelentenék a nagy ébredést? Tényleg ezek volnának a Szent Szellem jelenlétének a jelei. Valóban ez lenne az Isten Szellemének a munkája? Persze hogy nem!

Akkor most nézzük meg, hogy az ember szívébe és tudatába milyen úton-módon vesz lakozást az Isten Szent Szelleme!

Amit mi keresztények felismerésnek nevezünk, amikor is egy hitetlen el kezd hinni Istenben az Ő igéje hallatán, azt a karizmatikustanítók, a hamis apostolok, már újjászületésnek nevezik. Újjá születetteknek nevezik azokat a Bibliából megismert keresztényeket is, akik még Jézus földi életében megkeresztelkedtek víz által. Ők csak a János általi keresztséget ismerték. Abban az időben az emberek legtöbbje nem hallott a Szent Szellemtől való újjászületésről és annak szükségességéről sem, mivel Jézus akkor még nem dicsőíttetett meg. Minden esetre ezt a felismeréses újjászületést kell követnie, az un. "tüzes" kézrátételes Szent Szellem keresztségnek, amelynek jele és bizonyítéka a nyelveken szólás. Egyszóval tanításaikban az szerepel, hogy a Szent Szellem keresztséget kézrátétel útján veszi az ember, ami a második keresztség, egy második megtapasztalás. Persze némelyek megkapták azt kézrátétel nélkül is. Ugyanis akadt, aki kierőszakolta Istennél a nyelveken szólást. Mások pedig egyéb tanításban bízva, erőteljesen koncentráltak e megtapasztalás elfogadására. A második keresztséget, a következő igére alapozzák.
válasz erre: kaleb - 2011-05-15 19:01:47 | megtekintés
kaleb 2011-05-15 19:01:47
Itt is a gyümölcsöket kellene vizsgálni nem?
válasz erre: alex:) - 2011-05-15 18:42:24 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.