- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Sport
2011-02-04 07:00:00 A keresztény édesanya megrendítő harca csecsemőjéért, akiből sztár lettAbortuszellenes reklám az NFL-döntőbenA Super Bowl, az amerikai futball profi ligájának (NFL) fináléja rendre rekordokat dönt az Egyesült Államok televíziózásában. A tavalyi döntőben egy abortusz-ellenes reklám körüli vita borzolta a kedélyeket az USA-ban.Több mint 100 millió néző az Államokban, ez elég indok ahhoz, hogy a reklámozók ne sajnálják a hirdetésükét elkért horribilis összegeket. A Super Bowl ugyanis rendre az esztendő legnépszerűbb tv-s produkciója Amerikában, így nem csoda, hogy nem olcsó mulatság a kereskedelmi szünetekben (a sportág jellegéből adódóan akad ilyen bőven) a képernyőre kerülni. Akadnak olyan mamutcégek, amelyek számára presztízs megjelenni ilyenkor a televízióban, ám szintén a Super Bowl sajátossága, hogy ilyenkor nem a már ismert, sokszor látható spotokat vetítik le, a nagy napra illik egyedi filmmel előrukkolni. A 2010-es NFL fináléban a New Orleans Saints és az Indianapolis Colts találkozott Miamiban, a Sun Life Stadionban, ám már a felvezetés idején elvonta a figyelmet a sportról egy különleges reklámfilm körüli vita. A „Focus on the Family” („Középpontban a család”) nevű evangéliumi keresztény egyesület ugyanis egy abortuszellenes reklámmal jelentkezett. Ráadásul a film abszolút köthető a sportághoz, hiszen egyik főszereplője, Tim Tebow az amerikai futball egyik legnagyobb tehetsége, aki azóta, a 2010/11-es szezonban már be is mutatkozott az NFL-ben, a Denver Broncos csapatában. A reklámban Tim édesanyja, Pam Tebow meséli el történetét arról, hogy fia születésekor a Fülöp-szigeteken ténykedtek misszionáriusként. Amikor áldott állapotba került egy fertőzés miatt erős gyógyszereket kellett szednie, így a méhlepény nem tapadt meg rendesen. Az orvosok úgy vélekedtek, hogy a szülés nem csak a magzat, hanem az édesanya életét is veszélyeztetheti, ezért abortuszt javasoltak, amit a keresztény édesanya a kockázatokat is vállalva határozottan elutasított. Tim pedig megszületett, sőt szépen fel is cseperedett, hiszen 192 centis magassággal, 110 kilósan lett NFL-játékos, miután az egyetemi bajnokságban az egyik legnagyobb sztárnak számított. A nem túl látványos, ám határozottan ötletes reklámfilmet levetítették a finálé egyik szünetében, pedig néhány nőszervezet tiltakozott ez ellen. Külön csavart jelentett a történetben, hogy a 2010-es Super Bowl-t közvetítő CBS egy meleg társkereső internetes portál reklámját elutasította, mondván a film nem felel meg a csatorna színvonalának, ráadásul nem bíznak a kezdő vállalkozásnak számító hirdető cég anyagi hátterében, azaz nem látják biztosítottnak, hogy fizetnek a reklámért. Néhány meleg szervezet tiltakozott, a CBS-nél azonban nem foglalkoztak tovább az ügyel. Tim és Pam Tebow reklámfilmjét ráadásul pozitívan fogadták az amerikaiak, egy felmérés szerint a sportoló megítélésének jót tett a nemes ügy melletti kiállás. Vasárnap újra Super Bowl döntőre készül Amerika, s a nézők a meccsen kívül a reklámokat is nagyon várják. Tim Tebow a 2011-es, dallasi finálé idején nem tűnik fel a képernyőn. Legközelebb játékosként szeretne szerepelni a sportág legnagyobb ünnepén. Betiltott bibliaversek A mélyen vallásos Tim Tebow egyetemi karrierje idején gyakran festett a szeme alá bibliai idézeteket. Egy fontos mérkőzésen például a „John 3:16” felirat szerepelt az arcán, s a meccset követő órákban a legismertebb internetes kereső rendszerben több tízmillión néztek utána az idézetnek. Az egyetemi bajnokságban a 2010/11-es szezontól betiltották a hasonló üzeneteket, s verdiktet „Tebow-szabályként” ismerik a sportág rajongói.
B. A.
|
Hírsor
A hét java
|
|