- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Sport
2011-10-06 19:30:00 Több mint száz oldalas tanulmány vizsgálta a Magyar Nagydíj hasznosságátHungaroring: 13 milliárdos bevétel, 6 milliárdos reklámértékA Hungaroring Sport Zrt. által megrendelt tanulmány szerint az idei Formula-1-es futam 20 milliárd forintot hozott Magyarországnak, amiből 13 milliárd konkrét bevétel, míg 6 milliárd hirdetési felületként jelentkezett.„Tíz esztendő után újra elkészült egy több mint százoldalas tanulmány, amely azt volt hivatott kimutatni, hogy vajon a Magyar Nagydíj nyereséget vagy veszteséget termel a hazai gazdaság számára. Azt vizsgálta, a verseny milyen befolyással van a magyar GDP-re, hogy a Hungaroring Sport Zrt. hány alvállalkozót foglalkoztat, mennyi nézőt lát vendégül, milyen a hotelek kihasználtsága a verseny alatt, és kimutatta, hogy a versenyre érkező turisták átlagosan mennyit költenek. A tanulmányból egyértelműen kiderült, szó sincs ráfizetésről, például az idei futam kis híján 20 milliárd forint bevételt jelentett Magyarország számára” – idézte a Hungaroring hírleve Gyulay Zsolt elnök vezérigazgatót. A „Visit Hungary" logó Gyulay szerint hatmilliárdos reklámértéket jelentett Csak az adóbevételek elérték a 6,3 milliárdot A kajakosként olimpiai aranyérmet szerzett Gyulay szerint a 20 milliárd nem mind mérhető pénzben, vannak más mutatók is: ilyen például, hogy a televíziós közvetítéseket megközelítőleg száz millióan látták, s közben folyamatosan feltűnt a képernyőn a pálya két pontjára festett „Visit Hungary” logó. Ennek a televíziós reklámértékét Gyulay hatmilliárd forintos országimázs hírverésnek értékelte. A tanulmány szerint az összbevételből az adó- és járulékbevétel 6,3 milliárd forintot tett ki.
Gyulay a tanulmányt idézve kifejtette, hogy a 26. Formula-1-es Magyar Nagydíj négy napja alatt összesen 200 ezren látogattak a Hungaroringre. A csütörtöki bokszlátogatás alkalmával 35, a pénteki két szabadedzésen 45, szombaton 55, míg a vasárnapi futamra 65 ezren voltak kíváncsiak. A szurkolók 80 százaléka külföldi – elsősorban német, holland, olasz és brit – volt, akik közül a többség nemcsak a futam idejére érkezett Magyarországra, hanem a kedvező nyári időpont miatt a szabadsága egy részét is itt töltötte, ezzel is emelve a hazai turisztikai bevételeket. Utolsó simítások: jövőre velük ugyanitt Nullszaldóra hajtanak Hungaroring idén saját kezébe vette a pályahasznosítást, növelte bevételeit, és az a cél, hogy sikerüljön nullszaldósra kihozni a működtetést. „Büszkék lehetünk a tanulmányban olvasható mutatókra, és az a célunk, hogy a Hungaroring az egyéb más sportesemények, rendezvények segítségével egész évben jól és eredményesen működjön” – mondta Gyulay. A hírlevél arra nem tért ki, hogy a pálya fenntartására, és az F-1-es licencre mennyit költött közpénzből a magyar állam.
– mi –
|
Hírsor
A hét java
|
|