Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Társadalom
2011-09-18 15:30:00

Novemberig lehet pályázni a Product of the Year-logóra

Új esély a válságban a magyar termékeknek

Magyar termékek is pályázhatnak a Product of the Year-logóra, ami versenyképessé teheti a hazai árukat: átlagosan 25,5 százalékkal nő a díj logóját viselő termékek forgalma.

2011 szeptemberében Magyarországon is elindul a világ legjelentősebb innovációs termékdíjazási rendszere, a Product of the Year – tudtuk meg Szakszon Ágnestől a GfK Hungária programmenedzserétől. A fogyasztói szavazatok alapján kiosztott elismerést 25 évvel ezelőtt Franciaországban adták át először, mára pedig hazánkkal együtt a világ 29 országában van jelen, és közel hárommilliárd vásárlóhoz ér el.

A GFK Hungária online kutatása szerint a magyar fogyasztók várják a rangos védjegy megjelenését a boltokban. László Géza, a Product of the Year Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „A logót minden országban nemzeti nyelven használják, ezért Magyarországon a fogyasztók Az Év Terméke Díj elnevezéssel találkozhatnak majd a polcokon. A programba a gyártók vagy forgalmazók nevezhetik az általuk újszerűnek ítélt leginkább élelmiszeripari, testápolással kapcsolatos termékeiket, illetve háztartási cikkeiket. Szakmai grémium dönt arról, hogy a gyártó által feltüntetett innováció a vásárlók szemszögéből is valódi értékkel bír-e, s ha igen, a termék bekerül egy nagymintás közvélemény-kutatásba, ahol már a fogyasztók szavazhatnak a legjobbakra. A minősítő elismerést ugyanis maguk a fogyasztók ítélik oda.”

A GFK által megkérdezettek 80 százaléka nagyon jó vagy jó kezdeményezésnek tartja Az Év Terméke Díjat, amelynek logóját jól felismerhetőnek, más termékektől megkülönböztetőnek és figyelemfelkeltőnek minősítettek. A hazánkban első alkalommal meghirdetett Az Év Terméke Díj versenyre a gyártók november közepéig nevezhetik azokat a termékeiket, amelyeket a megelőző másfél évben vezettek be a piacra. A versenyben a hazai termékek vehetnek részt, vagyis azok az árucikkek, amelyek a magyarországi áruházakban, boltokban megtalálhatók – legyen szó helyi vagy nemzetközi termékről.

Az innováció a Product of the Year programban a termékfejlesztésre utal, vagyis arra, hogy a termék rendelkezik-e a vásárlók szempontjából érzékelhető és értékelhető újdonságértékkel. A közvélemény-kutatások azt támasztják alá, hogy a vásárlók által innovatívnak ítélt FMCG termékek iránt még a válság során is nő a kereslet.

A nemzetközi tapasztalatok alapján a Product of the Year díjjal elismert termékek konkrét, kereskedelmi előnyt is szereztek. 2008-ban Franciaországban átlagosan 25,5 százalékkal nőtt a díj logóját viselő termékek forgalma. Mindemellett a franciaországi tapasztalatok azt is bizonyították, hogy maguk a fogyasztók is egyfajta mérceként tekintenek a termékdíj logójára: a 15-49 éves korosztályban nagyon magas a védjegy ismertsége, és a díjazott termékekkel szemben a vásárlói bizalom is kimondottan magasnak bizonyult (68 százalék), valamint kiderült az is, hogy a fogyasztók 70 százaléka számára vásárlásra ösztönző erőt jelentett az innovációs védjegy.

 

-mi-

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.