Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Társadalom
2010-12-26 08:57:00

Kütyük és kudarcok

Ajándékdömping: van valami értelme?

Egy kutatás szerint a gyerekek későbbi vásárlási szokásait a család alakítja ki. Az ajándék varázsa szertefoszlik, ha túl sok mindent kap a gyermek.

A fiatalok vásárlási szokásait kutató Axel Dammler gyermekeink érdekében óva int a karácsonyi ajándéközöntől.  Egy svájci család átlagosan közel félmillió forintot költ a csemeték karácsonyi ajándékára, akiket még ezen túl megajándékoznak a nagyszülők, a rokonok és talán a barátok is.

 

 

 

 

 

 

A legkedveltebb márkák ma a Lego, a Playmobil és a Barbie-baba. Időközben a televízióhoz csatlakoztatható játékok is  – a Nintendo vagy Wii – nagyon népszerűek lettek. Ugyanekkora keresletnek örvendenek a sporteszközök és a kerékpárok. A 10 és 12 évesek számára pedig gyakran mobiltelefon, MP3-lejátszó vagy  iPod van a fa alatt.

Sok a jóból

A gyermekek nagy része lényegesen több ajándékot kap, mint amennyit lelkileg elbírna. Az  ajándék varázsa szertefoszlik. A túl sok ajándék később  függő-viselkedéshez is vezethet. A nap végén a gyermek az ajándékhegy tetején is elégedetlenkedik, hiszen egyszerre csak végeszakad a meglepetés áradatnak. Az ajándékokkal elhalmozott gyermekekből telhetetlen felnőttek válhatnak. Az egyes családok maguk alakítják ki a vásárlási szokásokat. A gyerekek követik szüleik mintáját. Vagy azt tanulják meg, hogy a pénz érték, és az ajándékokkal csínján kell bánni, vagy épp az ellenkezőjét: a pénz nem komoly dolog, arra való, hogy tárggyá konvertáljuk, hogy legyen mit elkölteni. Ha a karácsonyi ajándékozáskor  „a kevesebb néha több” elvét követnénk, nem hibáznánk.

Bander Csilla

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.