- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Társadalom
2010-12-26 08:57:00 Kütyük és kudarcokAjándékdömping: van valami értelme?Egy kutatás szerint a gyerekek későbbi vásárlási szokásait a család alakítja ki. Az ajándék varázsa szertefoszlik, ha túl sok mindent kap a gyermek.A fiatalok vásárlási szokásait kutató Axel Dammler gyermekeink érdekében óva int a karácsonyi ajándéközöntől. Egy svájci család átlagosan közel félmillió forintot költ a csemeték karácsonyi ajándékára, akiket még ezen túl megajándékoznak a nagyszülők, a rokonok és talán a barátok is.
A legkedveltebb márkák ma a Lego, a Playmobil és a Barbie-baba. Időközben a televízióhoz csatlakoztatható játékok is – a Nintendo vagy Wii – nagyon népszerűek lettek. Ugyanekkora keresletnek örvendenek a sporteszközök és a kerékpárok. A 10 és 12 évesek számára pedig gyakran mobiltelefon, MP3-lejátszó vagy iPod van a fa alatt. Sok a jóból A gyermekek nagy része lényegesen több ajándékot kap, mint amennyit lelkileg elbírna. Az ajándék varázsa szertefoszlik. A túl sok ajándék később függő-viselkedéshez is vezethet. A nap végén a gyermek az ajándékhegy tetején is elégedetlenkedik, hiszen egyszerre csak végeszakad a meglepetés áradatnak. Az ajándékokkal elhalmozott gyermekekből telhetetlen felnőttek válhatnak. Az egyes családok maguk alakítják ki a vásárlási szokásokat. A gyerekek követik szüleik mintáját. Vagy azt tanulják meg, hogy a pénz érték, és az ajándékokkal csínján kell bánni, vagy épp az ellenkezőjét: a pénz nem komoly dolog, arra való, hogy tárggyá konvertáljuk, hogy legyen mit elkölteni. Ha a karácsonyi ajándékozáskor „a kevesebb néha több” elvét követnénk, nem hibáznánk. Bander Csilla
|
Hírsor
A hét java
|
|