- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Társadalom
2010-10-25 15:04:00 Iszapkatasztrófa: a helyszínig 5-ről 10 millióra nőtt az adományA segélyvonal és az SMS a legerősebbA vörösiszap-katasztrófa túlélőinek segítésében is jól vizsgáztak a segélyszervezetek, a híradásokban legtöbbször a Baptista Szeretetszolgálat neve szerepelt. A szervezet elnöke elárulta: az adományozásban mind komolyabb szerepe van a médiának.Minden idők legnagyobb együttműködési készségét és adományozási kedvét tapasztaltuk az idei árvízkatasztrófa kapcsán, nem gondoltuk volna, hogy az iszapömlés áldozatainak megsegítésére még nagyobb lesz az összefogás – mondta Szenczy Sándor, a Baptista Szeretetszolgálat kuratóriumának elnöke. A szakember hozzátette: a tragédiát követő első hét eseményei azonban épp a sejtésünk ellenkezőit igazolták. Egyértelművé vált számunkra, hogy a jó szándékú polgárok egyre erőteljesebben tudnak, akarnak, és furcsa, de a válság ellenére is képesek segíteni. Tudjuk jól, hogy az eseményekkel kapcsolatos kommunikáció is sokat lendít a folyamaton. A vörösiszap-katasztrófában meghalt, 14 hónapos kislány szívszorító történetének sugárzása alatt mérhető volt a segítő szándék felbuzdulása. Fotók: Petrik András Inkább interneten keresztül, mint csekken Az adományozási technikák közül a leggyakoribb a telefonos adakozás, az iszapkatasztrófa kapcsán, csak a nemzetközi segélyvonalra 850 ezer hívás érkezett. A médiumokon keresztül érkezett felajánlások összege eddig meghaladta a 250 millió forintot. Szenczy Sándor szerint, ezzel kapcsolatban az egyik legérdekesebb tudnivaló, hogy ennek az összegnek a jelentős része az öt legnagyobb segélyszervezeten keresztül folyik be, így lehetővé vált, hogy civilek több százmilliós nagyságrendben tudnak forrásokat mozgósítani. A bizalmi tőke kamatozik Nemzetközi felmérések egyértelművé teszik, hogy egy-egy segélyszervezet felfutásának ideje 15-20 év, ez az az időtartam, ami alatt egy ilyen profilú, civilszervezet bizalmi tőkéje felépül. A baptisták mostanra érzik úgy, hogy elérték a működőképességüknek ezt, a hazai feltételek között leghatékonyabbnak minősíthető szintjét, immár a bejáratott adományozási szisztémák szerint működhetnek. A média felgyorsítja A bizalom egyik hangsúlyos építője ma a média – vallja Szenczy. Az iszapömlés kapcsán egy ismert tévés – Vujity Tvrtko – jelezte az elnöknek, hogy egy reklámügynökség révén ötmillió forint értékű, háztartási felszerelések beszerzésére vonatkozó felajánlás érkezett. A média hatását mutatja, az is, – ami néhány éve még elképzelhetetlen lett volna –, hogy 24 órán belül a rászorulók kezében volt az adomány. Ez különösen fontos – jegyzi meg Szenczy –, hiszen lélektanilag pozitív hatása van, ha a károsultak a traumától számított néhány órán belül, azonnal kézzelfogható segítséget kapnak. Még egy érdekes, és szerencsére egyre gyakoribb jelenséget is tapasztalunk az adományok növekedésével kapcsolatban. Miközben autóztunk a katasztrófa helyszínére, szólt a telefonom, és jelezte a felajánló, hogy az ötmillióból hét és fél lett, végül 10 milliós értékű utalványcsomagot adhattunk át, összesen ötven családnak, akik így háztartási eszközre és bútorvásárlásra is ötven-ötven ezer forintot költhetnek. – foglalta össze az elnök. Illyés Szabolcs
|
Hírsor
A hét java
|
|