Életmód
2011-04-07 13:50:00
Twitterező munkatársak világszerteSzázezrek keresnek a közösségi oldalakon állást
A magyar munkavállalók 15 százaléka karrierépítésére is a közösségi oldalakat használja. Világszerte növekszik a Facebook és a munka kapcsolatának jelentősége - állítja egy kutatás.
A magyar munkavállalók több mint 75 százaléka regisztrálta magát valamelyik közösségi oldalon, közel 15 százalékuk pedig már ezeket a felületeket munkakeresésre is elsőként használja – közölte a mindennapi.hu-val a Randstad Workmonitor nemzetközi felmérésének eredményét Jankovich Ilona ügyvezető.
A 29 országra kiterjedő vizsgálat eredményeinek elemzéséből kitűnik: a közösségimédia-használat még elsősorban magáncélú, a portálokon található információk egyre jobban befolyásolják az álláskereséssel kapcsolatos aktivitásokat. A megkérdezettek többsége például nem jelentkezne egy olyan cég álláshirdetésére, amelyről kedvezőtlen híreket olvasott a közösségi oldalakon. A 2011. február végén felvett kérdéssor a munkavállalók közösségimédia-használati szokásait vizsgálta a 18-65 éves, legalább heti 24 órában fizetett alkalmazottként dolgozók körében.
A felmérésben részt vevők 71 százaléka ugyan tudja, hogy a profilját a munkaadók is megnézhetik, ennek ellenére elsősorban személyes és nem szakmai információkat osztanak meg, adatlapjukat is ennek megfelelően alakítják ki. Ez azonban részben annak a következménye, hogy Magyarországon még sokkal nagyobb az általános portálok látogatottsága, ahol az ismerősökkel való kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. Az iWiW-nek 4,5, a Facebooknak mintegy 2,5 millió regisztrált tagja van, míg a kimondottan szakmai kapcsolatépítést szolgáló szolgáltatásokra nagyjából 130 000 magyar munkavállaló regisztrált.
Jankovich Ilona szerint az álláskereséssel kapcsolatos online trendek a korábbi és jelenlegi munkatapasztalatok megosztását, nem pedig a személyes tartalmak feltöltését hangsúlyozzák. Az új eszközök egyébként jelentősen elősegítik a szakmai kapcsolatfelvételek hatékonyságát is. A Randstad kutatása szerint ebben a szektorban nemcsak hazánkban vagy szűkebb régiónkban, hanem világszerte is növekszik a közösségi portálok és a munka kapcsolatának jelentősége. Különösen a sok fiatal dolgozóval rendelkező államokban domináns ezeken a csatornákon a munkavállalói szerep.
Megtudtuk: Indiában a megkérdezettek 60 százaléka a kollégáival is Twitteren tartja a kapcsolatot, és 79 százalékuknak származott már üzleti előnye a közösségi média használatából. Számunkra talán a lengyel adatok a legérdekesebbek, Közép-Európában ők aknázzák ki legjobban a Facebook és a Twitter lehetőségeit: a társadalom 36 százaléka bízik abban, hogy pusztán a közösségi média segítségével is találna állást, de ehhez hozzájárul, hogy a válaszadók 37 százaléka elsősorban munkavállalóként jelenik meg ezeken az oldalakon.
(mi)
|