- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Életmód
2011-07-28 14:30:00 Van alapja a fordított szocializáció elméleténekA fiatalos anyukák utánozzák lányaikatAmerikai szakemberek megállapították, hogy az anyák hajlamosabbak utánozni lányuk fogyasztói szokásait, például a sminkelést, öltözködést, mint fordítva.Az eredmények alátámasztják az úgynevezett fordított szocializáció elméletét és azt sugallják, hogy a tinédzserek jóval mélyebb befolyásoló erővel bírnak szüleikre, mint azt gondoltuk – írta a Journal of Consumer Behavior című folyóirat cikkében Ayalla A. Ruvio, a Temple Egyetem Fox Üzleti Iskolájának marketing professzor asszisztense.
A fordított szocializáció egy önkéntes döntést jelent arról, hogy kit és hogyan utánozunk. Ez a jelenség inspirálta a szakembereket, mikor a fogyasztói doppelganger-effektus (fogyasztói-hasonmás) címet adták a tanulmányuknak. Itt nem csupán az utánzás aktusán van a hangsúly. Az eredményekből világosan kiderül, hogy az alanyok tudatosan választják ki azt a személyt, akit követni akarnak és ezért hajlandóságot mutatnak arra, hogy ezeknek az embereknek a fogyasztói szokásait utánozzák – állítja a tanulmány.
A nyitókép innen.
|
Hírsor
A hét java
|
|