Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Világhír
2011-08-04 13:45:00

Többmilliárdos luxusberuházások Olaszországban

A világon páratlan építkezés a válság ellenére

A római kormány gazdasági megszorító intézkedéseivel egy időben három nagyszabású infrastrukturális beruházás is folyamatban van Olaszországban.

Függőhidat, zsiliprendszert és nagy sebességű vasútvonal kiépítését finanszírozza az olasz kormány, annak ellenére, hogy az elmúlt időben komoly gazdasági nehézségekkel kellett szembenéznie. Megoldást csak a kiadáscsökkentés jelentene.


A világon egyedülálló függőhidat építenek

A szicíliai szoros két partját összekötő függőhíd finanszírozásáról megszületett a végleges döntés. Az eredeti 6,3 helyett 8,5 milliárd euróra emelkedett az olasz csizma orrában levő Reggio Calabriát a szicíliai Messinával összekötő függőhíd végleges projektjének értéke – jelentette be az építkezésért felelős Stretto di Messina társaság. A messinai szorosról elnevezett részvénytársaság vezérigazgatója Pietro Ciucci hangsúlyozta, hogy a beruházás majdnem felét, közel négy milliárd eurót piaci befektetőktől kívánják megszerezni, a világon egyedülálló híd megvalósítására. A több mint három és fél kilométer hosszú híd a 2001-2006 közötti Berlusconi-kormány idején vált konkrét elképzeléssé és a jelenlegi tervek szerint az építési munka már a jövő év közepén elkezdődhet.

Abszurd, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a kormány több mint nyolc milliárd eurót dob ki egy teljesen felesleges és a környezetre káros hídra – hangoztatták az olasz Zöldek kétségbe vonva, hogy bármelyik olasz vagy külföldi befektető hajlandó lesz akár egy centet is költeni a Scylla és Karibdisz örvényei felett húzódó hídra.

Állami pénzből folytatódik a Mose velencei mobil zsiliprendszer építése is. A szigeteket elöntő tengerár ellen tervezett, több mint négy és fél milliárd euróra becsült beruházásnak eddig hatvanöt százaléka készült el. Az alapkövet Silvio Berlusconi dobta le a Velencével szemközti tenger vizébe 2003-ban és a Mosénak 2014-re kell befejeződnie. A római kormány a megszorító intézkedések bevezetésével egy időben úgy döntött, az idei év végéig 630 millióval finanszírozza a Mose folyatását, jövőre további 470 millióval, 2013-ban pedig 450 millióval.


Nagy sebességű vasútvonalat építenek

Hatszázhetven millió euró európai uniós finanszírozáshoz jutott Itália, mivel június végén megkezdte a Lyon-Torinó közötti nagysebességű vasútvonal olaszországi szakaszát, mely az ötös számú európai folyosó részét képzi. Szeptemberben azonban Rómának és Párizsnak az első alpesi alagutak költségeinek megosztásáról kell dönteni: az összesen 8 milliárdos kiadásból az Unió 2,4 milliárdot vállal. Az eredeti számítások szerint az olasz félre így 3,8 milliárd maradna, de Róma a költségek felezését sürgeti az 1,8 milliárdra tervezett francia hozzájárulás helyett.


mti/mindennapi

A nyitókép innen.

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.