2011-08-27 14:36:00

Tudósok bizonyították be a csodás természeti jelenséget

Nem csak mítosz: tényleg kettévált a Vörös-tenger

Az embereket mindig is lenyűgözte az Exodus története, de vajon mi a helyzet a történelmi tényekkel? Egy új tanulmány szerint lehetséges volt a víz kettéválása.

Az ateisták elutasítják a bibliai csodákat, mondván: azok mítoszok. Bár a keresztények és a zsidók hisznek olyana csodákban, mint például a Vörös-tenger kettéválása, csak a közelmúltban sikerült tudósoknak a fizikai törvényekkel alátámasztani ennek a hitelességét.

Miért pont akkor?

Amerikai kutatók a Nílus-delta régió régi térképeit tanulmányozva meghatározták az átkelés helyét, majd számítógépes modellezéssel rekonstruálták az erős szél által szétválasztott vizet – ahogyan az a bibliaitörténetben is szerepel. A tanulmányt egyébként a The Daily Mail mutatta be részletesen.

A jelentés szerint, elemezve a régészeti feljegyzéseket és műholdas mérésekkel egészítve ki a régi térképeket, a tudósok arra a következtetésre jutottak, hogy az erős, keletről fújó szél egy földnyelvet emelt a hat láb mélységű víz felszínére, így választva ketté a vizet. A méréseknek köszönhetően a földnyelv paramétereit is meg tudták határozni, eszerint két mérföld hosszú és három mérföld széles lehetett. Az így keletkezett „hidon” kelhettek át a menekülő zsidók, de amint megváltozott a szélirány, a víz újra birtokba vette a területet, így az Izrael Fiat üldöző egyiptomiak a hullámokban lelték halálukat.

Nem csak mítosz. Kép innen

Carl Drews, a coloradói Nemzeti Légkörkutató Központ vezető kutatója elmondta: a számítógépes szimuláció révén bebizonyosodott, hogy az Exodus nem csak kitaláció. A vizet az erős szél a fizikai törvényeknek megfelelően mozgatta, így téve biztonságossá az izraelitáknak az átkelést. Majd a szélirány megváltozásával újra a „normális mederbe” került a víz. Szerinte a jelenség egy folyótorkolatnál vagy egy parthoz közeli öbölnél következhetett be.

Amire viszont nem találtak magyarázatot a kutatók: az a tény, hogy pont abban a drámai pillanatban történt ez a természet jelenség, amikor a legnagyobb szükség volt rá. A víz kettéválása miatt a földnyelvnek sárosnak, iszaposnak kellett lenni, ami nagy valószínűséggel megnehezítette az átkelést, de erről szó sincs a Bibliában. Mindenestere a mostani kutatás bebizonyította: egy ilyen esemény lehetséges.

– mi (forrás: Biblical Archeology)