2011-08-29 07:35:00

Valóra válhatnak az eddigi mendemondák

Megtalálták Artúr király kerekasztalát?

Az Artúr király lovagjainak híres kerekasztala után kutató tudósok állítják: megtalálták a híres tárgyat.

Artúr király lovagjainak kerekasztala régóta lázban tartja a történelem rajongókat, az önjelölt régészeket és persze a kutatókat is. A legtöbbször elhangzó név a Skóciában található Stirling kisváros, a mendemondák szerint itt található az omniózus tárgy. A régészek ezidáig nem, vagy csak félvállról vettek tudomást a híresztelésről, de a legfrissebb kutatás szerint a skóciai Glasgow Egyetem kutatói helyi régészekkel és történészekkel karöltve felfedezték a kerekasztalt.

Forró nyomon?

Stirling köszség várától délre a King’s Knot elnevezésű dombocska található, amelyet a korabeli feljegyzések az 1620-as évekre datálnak. A glasgow-i kutatók azonban geofizikai mérésekkel megállpították, hogy a halom alatt egy sokkal régebbi alakzat található: többek közt egy kör alakú árkot és több, emberi kéz alkotta halmokat is találtak. Az „építményeket” a középkor idejére teszik, de egyes kutatók szerint akár római korból is származhatnak. A megállapítás szerint a jelenlegi King’s Knot-ot egy korábbi, emberek által készített halomra építették.

A két történelmi korszak megelevenedésével a történészek már nem tartják kizártnak, hogy egykoron Artúr Király asztala állt azon a helyen, ott ülte körbe lovagjaival a híres tárgyat. A kutatásnak még koránt sincs vége: szeptemberben egy speciális mérő radarral is megvizsgálják a dupla halmot, így talán többet tudnak meg a sokat vitatott helyről.

Az első feljegyzést, miszerint Artúr király asztala Stirlingnél van, egy költő jegyezte fel az 1300-as évek végén. A korabeli iratból kiderül, hogy a kerekasztal a stirlingi vártól délre található.1400-as és 1500-as években készült iratok is utalnak arra, hogy az omniózus helyen van az asztal, de a történészek (ki tudja miért) nem vették komolyan ezeket az információkat.

–mi (forrás: Telegraph)

További cikkek Régészet
  • Itt a bizonyíték: hogyan festett a neandervölgyi ember?
  • Történelem előtti medvéket találtak
  • Ezt itták az ókori sumérok
  • Hoppá: a legfontosabb felfedezés a Holt-tengeri tekercsek után
  • Szándékos rongálás miatt hull darabokra a Colosseum?
  • Rendkívüli felfedezés Olaszországban