- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Sport
2011-08-13 07:00:00 „Amilyen gyorsan ráugrottak, ugyanolyan gyorsan le is szokhatnak róla”Kubatovék ráéreztek a Facebook ízéreÚj kommunikációs csatornát használ véleménye közlésére a Ferencváros elnöke: Kubatov Gábor nem a klub hivatalos honlapját, hanem a fiatalok körében robbanásszerűen terjedő Facebook közösségi portált preferálja.Sportvezetőtől eddig jobbára idegen területen próbál sikereket aratni Kubatov Gábor, a Fradi elnöke: a legnépszerűbb közösségi portált használja arra, hogy a klub ügyeit megossza a nyilvánossággal. Korábban ilyet jobbára politikusok tettek, de bejegyzéseik őszintesége legalábbis megkérdőjelezhető volt, jobbára az önfényezést, személyes egójuk növelését szolgálta.
Kubatové más. A zöldek első embere képes akár naponként újabb bejegyzésre, amivel újabb és újabb reakciókat generál. A Facebookon jelentette be azt is, hogy az FTC megválik két meghatározó légiósától. Ezzel mintegy azt is vállalta, hogy csőstül érkeztek oldalára a negatív szurkolói megjegyzések. Oldala látogatottsága okán már-már marketingértékkel is bír. De tényleg bír? „Szokatlan aktivitás, de kétségtelen, hogy van előnye” – elemezte a Kubatov-profilt Tagányi Emese médiakutató. − Az is szokatlan, hogy egy ilyen nagy horderejű ügy nem a klub hivatalos oldalán, hanem a Facebookon jelenik meg. Ezzel gyakorlatilag eljelentékteleníti az ftc.hu oldalt, ami eddig a fradisták egyik kedvenc hírforrása volt. Ugyanakkor egyenességet és bátorságot sugall, hiszen közéleti szereplőként is vállalja a negatív megjegyzéseket, ami manapság nagyon nem divatos.” Hideget, meleget egyaránt kapott a bejelentés után, de bátorságára utal, hogy vállalja a kririkát Az elemző szerint a gyakori és fontos bejegyzések azt az érzetet keltik az olvasókban, a drukkerekben, mintha személyes kapcsolatban lennének az FTC elnökével, akivel akár baráti alapon is kommunikálhatnak. A személyes kontaktus erősíti a klubhoz való kötődést, elhiteti a drukkerrel, hogy részese a klub életét befolyásoló folyamatoknak. A facebookos kommunikáció az újdonság erejével hat szerzőre és olvasóra egyaránt, ezért gyorsan terjed, hatékonysága pedig minden korábbit felülmúl, hiszen az író százszázalékosan eléri áhított célközönségét. „Az, hogy a Facebook hosszú távon is alkalmas-e a célra, majd az idő eldönti. Az internet sajátossága, hogy pillanatok alatt felkap valamit, valakit, aztán ugyanolyan gyorsan el is felejti. Amilyen gyorsan ráugrottak, ugyanolyan gyorsan le is szokhatnak róla” − hívta fel a figyelmet a szakember.
Sportvezetői körökben a kubatovi magasságokat tudtunkkal csak George F. Hemingway érte el, ámbátor ő nem a Facebookot, hanem a blogírást preferálja. Hasonlóság, hogy ő sem a klub hivatalos oldalát használja, hanem egy másik portált. A Honvéd tulajdonosának aktivitása ugyan elmarad a Fradi-elnökétől, de azért Hemingway is gyakran osztja az észt a neten. Hozzájuk hasonló direkt tartalommal szinte senki nem használja a netet információközlésre a magyar sportéletben.
A magyar sportolók közül igazán profin talán a jelenleg legértékesebb magyar labdarúgó, Dzsudzsák Balázs (és stábja) kezeli a Facebookot. A Magyarország–Izland válogatott meccsen kedvelői a közösségi portálon szerveződött rajongói szektorból szurkolhattak az Anzsi légiósának. Profi az oldal, a „főhős” is sűrűn megszólal, nem csoda, hogy csaknem 32 ezren kedvelik! A pályán és a neten is profi A teniszező Szávay Ágnes rövidebb bejegyzésekben kommentálja a vele történteket, főként angolul, s privát képeket is feltölt albumába, ezenkívül saját honlapján rendszeresen közöl blogbejegyzéseket, így elmondható, hogy ő is profi módon kezeli rajongóit. Főleg angolul ír, ám privát fotókat is közöl a kor egyik leghíresebb magyar teniszezője
S. V. A.–M. B.
|
Hírsor
A hét java
|
|