- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Sport
2011-11-07 06:00:00 Üde szín a focisivatagban, néhány tulajdonosnak végre van koncepciójaA Diósgyőrnél jobb dolog nem történhetett a magyar focibanFélidejéhez érkezett a labdarúgó-bajnokság, s a tavalyihoz képest nőtt a nézőszám: az előrelépés azonban csak egy csapatnak, az újonc DVTK-nak köszönhető!A 2010/11-es bajnokság két kiesője, a Szolnok és az MTK meglehetősen messze volt attól, hogy üzleti alapon működő klubokról beszélhessünk, legalábbis, ami a jegybevételt illeti. A Tisza-parti megyeszékhelyen 1347, a Hungária körúton 1100 nézőt regisztráltak mérkőzésenként, ennyi szurkoló pedig a rendezési költségeket sem fedezi. Az érdektelenség homályába burkolózó duó helyett érkezett a Pécs és a Diósgyőr, s ez alaposan megpezsdítette az első osztályt.
A várakozáson felül szereplő baranyai alakulat is rendre 3-4 ezer nézőt vonzott hazai találkozóira, ez pedig jócskán felülmúlja a Szolnok mutatóit, míg a diósgyőri futball-láz – hetek óta kilencezren vannak a miskolci stadionban – alaposan megdobja az egész bajnokság átlagnézőszámát. Ráadásul a DVTK fanatikusai idegenbe is elkísérik csapatukat, nem ritka az 1000-1500-as kirajzás, így az újonc nem csak hazai mérkőzéseivel segíti a növekedést. A diósgyőri futball mögött egy reálisan gondolkodó milliárdos üzletember áll. Leisztinger Tamás nyilván tudja, hogy pusztán a jó szereplés és a – magyar szinten – sok néző kevés ahhoz, hogy a klub gazdaságosan működjön. Éppen ezért gondolkozik a csapat köré épített merchandise rendszerben. Meccsenként rendre kilencezren összejönnek: odaadó szurkolótábor a diósgyőri. Fotó:dvtk.eu Miskolcon manapság sikk meccsre járni, DVTK-mezt viselni, klubcímeres tolltartóval iskolába menni. Nos, a helyi ajándékboltokban mindez kapható, s a tulaj legnagyobb dobása még hátra van, DVTK-sört szeretne a piacra bevezetni. Ismerve a piros-fehér színekhez kötődő drukkerek elkötelezettségét, nem tűnik rossz biznisznek.
S ezen a ponton el is időzhetünk egy kicsit, hiszen teljességgel érthetetlen: a megyéhez kötődő Borsodi Sörgyár Zrt. – amelyik Magyarország legnagyobb forgalmazója – vajon miért nem látott soha fantáziát a DVTK-ban? A cég marketingköltségeihez képest aprópénz lett volna a nehéz időkben a csapat mellé állni (akár névadó szponzorként), s ezzel tömegeket állíthatott volna a márka mellé. Könnyen lehet, hogy Leisztinger ezek után a konkurens márkával köt szerződést, ami kivételesen ütős marketinges geg lenne, egyúttal jogosan büntetné a helyi érdekeltségű, de a helyi ügyek iránt abszolút érzéketlen multit. Az őszi meglepetéscsapat pirosra festette az NB I-et. Fotó: dvtk.eu
Az őszi szezon természetesen nem csak a DVTK-ról szólt. A pályán két, a magyar futballban régóta jelen lévő üzletember csapata vitte a prímet. A Szima Gábor által vezetett DVSC már ötször nyert bajnoki címet az elnök-tulajdonos regnálása óta, s ezúttal is a főnök jó döntésének köszönhető, hogy a csapat félúton van a hatodik aranyérem felé. Kondás Elemér kinevezése garancia lett a sikerre, a Lokinál jól átgondolt szakmai munka folyik, s figyelembe veszik, hogy a nyakas cívisek szeretik saját fiaikat a pályán látni. A DVSC-ben rendre öt-hat saját nevelésű labdarúgó kap helyet a kezdő tizenegyben.
M. B.
|
Hírsor
A hét java
|
|