- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Kultúra
2011-07-06 18:00:00 Házasság, apaság, kísértésekEz nem Hollywood: keresztény blockbusterekA hívő filmek producerei bebizonyították a hollywoodi stúdióknak: a keresztény filmek is lehetnek nyereségesek.Mel Gibson 2004-es, Passió című filmjének bevételei sokkolták Hollywoodot. A nem túl nagy költségvetésű mozi, 611 millió dollárt hozott világszerte. Ez azonban kírívó példa: a hittel foglalkozó filmek átlagos bevételei ugyanúgy stagnálnak, mint a többi filmtípusé, de ez általános jelenség, mert világszerte egyre kevesebben járnak moziba. Ugyanakkor Gibson sikere után megfigyelhető az a tendencia, hogy a stúdiók szívesen adnak pénzt hitkérdésekkel foglalkozó filmekre, ezt bizonytja a 2008-as, nagy közönségsikert aratott Fireproof példája, vagy az idei Jumping the Broom és a Soul Surfer. Fireproof trailer 2008 A Fireproof, amely egy házaspár küzdelméről szól, akik a kapcsolatukat szeretnék megmenteni, összesen 500 ezer dollárból készült, míg a bevételei meghaladták a 34 millió dollárt. A Fireproof főszereplője az 1980-as évek egyik hírhedt szívtiprója, egyébként evangéliumi keresztény Kirk Cameron. A Jumping the Broom, aminek középpontjában a megbocsájtás áll két ellenségeskedő család történetére felfűzve, 6 millió dolláros költségből készült, és májusi bemutatója óta 37 millió dollárt hozott. A Soul Surfers-t 18 millió dollárból forgatták, áprilisi bemutatója óta 42 millió dollár bevételt termelt a kasszáknál. A filmek gyártói azzal magyarázzák a sikert, hogy olyan témákat mutatnak be, amely tükrözik az alkotók hitét és ez a megközelítés vonzó a nézők számára is. Jumping the Broom –Azt hiszem, hogy mindennek a maga idejében kell történnie. Úgy tűnik, hogy egyre nagyobb igény van az ilyen filmekre, és ezek üzletileg is sikeresek tudnak lenni. Ennek a tanúja most Hollywood – mondta el a Courierpress-nek a DeVon Frankiln produkciós cég alelnöke, akik a Jumping the Broom-ot gyártották. A hollywood.com nézettségelemzője, Paul Dergarabedian szerint a hívő filmeknek stabil bázisuk van, így azok általában mindig visszahozzák legalább a gyártási költséget. –Nem gondolom, hogy a siker hátterében kidolgozott stratégia lenne. Arról van szó, hogy ezek a filmek egy olyan közönséget szólítanak meg, amelyben igény van az ilyen típusú pozitív üzenetekre. Az pedig természetes, hogy a hívők körében pozitív visszhangot váltanak ki ezek az alkotások – véli a hollywood.com elemzője. Míg a Fireproof kifejezetten keresztény nézőknek készült, addig a Jumping the Broom és a Soul Surfer minden spirituálisan érzékeny nézőre hatással van. Ez utóbbi igaz történeten alapul: egy tizenéves szörfösnek egy cápa leharapja a karját, és ezzel együtt a hitét is. A film arról szól, hogyan küzd önmagával, és hogyan nyeri vissza bizalmát Istenben. Soul Surfer T.D. Jakes dallasi tiszteletes, aki a Jumping the Broom egyik producere, azzal magyarázza a sikert, hogy a hívő-mozik univerzális témákkal foglalkoznak, mint a házasság, vagy az apaság. - Ugyanazokkal a kihívásokkal és kísértésekkel kell megküzdenie minden embernek. Mi ezt mutatjuk be, a saját szemszögünkből – fogalmazott a tiszteletes.
|
Hírsor
A hét java
|
|