Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Hírsor
2011-11-15 16:22:00

Új magyar divatmárka

Új magyar divatmárkát vezettek be, a női ruhadarabokat Zoób Kati tervezi és megváltozott munkaképességű emberek készítik.

Az „Attitude” elnevezés arra a viselkedésformára, hozzáállásra és magatartásra utal, amely a minőséget, értéket, a társadalmi felelősségvállalást, az emberek megbecsülését hordozza magában – fogalmazott Zoób Kati divattervező kedden, a sajtó képviselőinek rendezett tájékoztatón Budapesten. Hozzátette: olyan termékeket akarnak létrehozni, melyek „nem mennek ki a divatból”, idő- és értékállóak. A divattervezői pálya olyan, ahol a „semmiből” lehet alkotni, teremteni valamit: a ceruzavonásból „rövid idő alatt” megszületik egy ruhadarab, amely „boldoggá tesz másokat”. 

Lévai Anikó, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet jószolgálati nagykövete arra hívta fel a figyelmet, hogy a Kézmű Nonprofit Kft. csapatában több mint 3000 megváltozott munkaképességű ember dolgozik. Mint mondta, Magyarországon ma „divat társadalmi felelősségvállalásról beszélni”, de ezt csak akkor lehet komolyan venni, ha a cégnek valóban „filozófiájává válik”, és a cég hite szerint így működik. Ennek a kollekciónak a megszületése társadalmi esemény is egyben, mert a kivitelező részéről társadalmi szerepvállalásról van szó.

Amikor elkezdtek dolgozni azon, hogy a fogyatékos, megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatását átszervezzék, egyik fontos feladat volt megváltoztatni azt a véleményt, hogy az általuk készített termékek nem hasznosak, nem piacképesek – mondta Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkára. Elhatározták, hogy bővítik a foglalkoztatást, segítik a piacra jutást, és olyan termékeket állítanak elő, mellyel bizonyítják azoknak a kreativitását és tudását, akik valami miatt hátrányosabb helyzetben élnek. A Kézmű megtalálta a kapcsolatot Zoób Katival, így útjára indulhat egy új magyar divatmárka bizonyítva azt, hogy a megváltozott munkaképességű emberek „csodálatos és nagyszerű termékek” létrehozására képesek – fogalmazott az államtitkár.

 

mti

 

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.